Disney Plus bu hafta 42 yeni ülke ve 11 bölgede yayına başladı. Bu ülkeler arasında Türkiye ile birlikte Yunanistan, Polonya ve bir dizi orta Avrupa ülkesi bulunuyor.
1/8
Disney Plus bu hafta küresel genişlemesine devam etti ve 42 yeni ülke ve 11 bölgede yayına başladı. Bu ülkeler arasında Türkiye ile birlikte Yunanistan, Polonya ve bir dizi orta Avrupa ülkesi bulunuyor.
2/8
The Verge ise Disney Plus'un bu adımını analiz etti... Analizde şu yorumlar var:
3/8
Disney için bu genişleme adımı, hizmetini büyütmenin önemli bir yolu. Disney Plus'ın yaklaşık 87,6 milyon abonesi var. Üstelik Netflix son aylarda biraz küçülen bir kullanıcı tabanı bildirirken, Disney Plus tarafında artış yaşanıyor.
4/8
Netflix halen küresel akış ölçeği için çıtayı belirliyor. Şu ana kadar Netflix dünya pazarını yaklaşık 220 milyon toplam abone ile domine ediyor. Şirket, 190'dan fazla ülkede mevcut olduğunu söylüyor.
5/8
Chip dergisinin haberine göre, Disney ise ona yetişmek için çabalıyor. En başından beri Disney, Disney Plus'ın küresel bir hizmet olmasını amaçladığını ve kesinlikle çalışmasını sağlamak için evrensel olarak çekici içerikle dolu bir kütüphaneye sahip olduğunu söylüyor.
6/8
Şurası bir gerçek: Disney küresel yürüyüşüne devam ederken, Netflix'in karşı karşıya olduğu birçok sorunla karşılaşacak. İçerik yapmak pahalı ve zor; özellikle de içinden geçtiğimiz bu dönemde... Gezegendeki her ülkede işe yarayan içerik yapmak iş daha da zorlaştırıyor.
7/8
Özellikle dünyanın daha az varlıklı bölgelerinde birçok kişinin birden fazla akış hizmeti için ödeme yapmak istememesi de söz konusu. Bu, Netflix ve Disney Plus'ın yeni ve gelişmekte olan pazarlarda daha da doğrudan rekabet içinde olacağı anlamına geliyor.
8/8
Bu arada rekabet, her iki şirketi de fiyatı mümkün olduğunca aşağı çekmek için reklam destekli planlar üzerinde çalışmasını zorunlu hale getiriyor. Disney, bu yıl ABD'de Disney Plus'ın reklam destekli bir sürümünü başlatmayı ve 2023'te bunu diğer ülkelere de genişletmeyi planlıyor. Yani bu durum resmileşmiş halde. Netflix ise, her ne kadar reklamlı bir seçenek üzerinde çalışıyor olduğu bilinse de, bunu resmi olarak henüz doğrulamadı.