1/31
Brand Finance her yıl ‘En Değerli 500 Marka’yı açıklayan bir rapor yayınlıyor. İşte hazırlanan listeye göre ‘Ülkelerin en değerli şirketleri':
2/31
ABD/ Amazon.
3/31
Listenin başında yer alan ABD’nin teknoloji şirketlerinden Amazon, 2018 yılındaki 150 bin 811 dolar tutarındaki marka değerini, 187 bin 905 dolara yükselterek yerini korudu.
4/31
Güney Kore/ Samsung.
5/31
Listede 5’inci sırada yer alan Güney Kore’ye ait teknoloji şirketi Samsung, 2018 yılındaki 92 bin 289 dolar tutarındaki marka değerini, 91 bin 282 dolara düşürerek listede bir sıra geriledi.
6/31
Çin/ ICBC.
7/31
Listede 8’inci sırada yer alan Çin bankalarından ICBC, 59 bin 189 dolar tutarındaki marka değerini 79 bin 823 dolara artırarak, listede iki sıra yükseldi.
8/31
Almanya/ Mercedes Benz.
9/31
Listede 13’üncü sırada yer alan Alman otomobil markalarından Mercedes Benz, 47 bin 936 dolar tutarındaki marka değerini, 60 bin 355 dolara yükseltmesine rağmen sıralamasında bir değişiklik olmadı.
10/31
Japonya/ Toyota.
11/31
Listenin 17’inci sırasında yer alan Japon otomobil markası Toyota, 43 bin 701 dolar tutarındaki marka değerini 52 bin 291 dolara yükseltse de listede iki sıra geriledi.
12/31
Hollonda/ Shell.
13/31
Listenin 26’ıncı sırasında yer alan Hollandalı petrol şirketi Shell, 39 bin 423 dolar tutarındaki marka değerini 42 bin 295 dolara yükseltse de 2018’de olduğu 23’üncü sıradaki yerini kaybetti.
14/31
Fransa/ Total.
15/31
2019 listesinde 60’ıncı sırada yer alan Fransa’nın petrol şirketi Total, 20 bin 971 dolar tutarındaki marka değerini 25 bin 189 dolara yükseltse de 2018 listesinde bulunduğu 56’ıncı sıradan geriledi.
16/31
Birleşik Krallık/ Ernst & Young (EY).
17/31
Listenin 64’üncü sırasındaki Birleşik Krallığın ticari hizmetler şirketi EY, 2018’deki 17 bin 130 dolar tutarındaki marka değerini 23 bin 222 dolara yükseltse de bir önceki yıla göre 83’üncü sıradaki konumundan hızlı bir yükseliş gerçekleştirdi.
18/31
İsveç/ IKEA.
19/31
Listede 74’üncü sırada yer alan İsveç’in perakende şirketi IKEA, 19 bin 388 dolar tutarındaki marka değerini 21 bin 531 dolara yükseltse de 2018’e göre sekiz sıra geriledi.
20/31
İsviçre/ Nestlé.
21/31
Listede 84’üncü sırada yer alan İsviçre’nin yiyecek firması Nestlé, 19 bin 370 dolar tutarındaki marka değerini 19 bin 644 dolara yükseltse de önceki yıla göre 16 sıra geriledi.
22/31
Hindistan’dan Tata Group.
23/31
Listede 86’ıncı sırada yer alan Hintli mühendislik ve inşaat firması Tata Group, 14 bin 236 dolar tutarındaki marka değerini 19 bin 559 dolara artırarak 2018’e göre 18 sıra yükseldi.
24/31
İspanya/ Zara.
25/31
Listede 92’inci sırada yer alan İspanya’nın giysi markası Zara, 2018’deki 17 bin 453 dolar tutarındaki marka değerini 18 bin 424 dolara artırarak, listede 11 sıra yükseldi.
26/31
Kanada/ RBC.
27/31
Listede 97’inci sırada yer alan Kanada’nın bankalarından RBC, 13 bin 827 dolar tutarındaki marka değerini 17 bin 399 dolara artırarak 2018’e göre 9 sıra yükseldi.
28/31
Rusya/ Sberbank.
29/31
Listede 127’inci sırada yer alan Rusya’nın bankalarından Sberbank, 2019’daki 12 bin 300 dolar tutarındaki marka değeriyle listede önceki yıla göre 10 sıra geriledi.
30/31
Türkiye/ Türk Hava Yolları (THY).
31/31
Brand Finance’ın yayımladığı ‘En Değerli 500 Marka Listesi’nde Türkiye’den bir marka bulunmuyor. Ancak listede Türkiye'den bir marka yer almasa da Brand Finance'ın ülkedeki şirketlere dair hazırladığı raporda marka değeri en yüksek firma olarak THY bin 200 dolar ile yer alıyor.