Dünyanın en yaygın sosyal medya uygulamalarından Facebook'ta neden mavi rengin hakim olduğuve bunun da basit bir stil seçiminden daha fazlası olduğu biliniyor.
1/8
Facebook'un mavi renginin sırrı nedir?
2/8
Büyük markaların logo ve renk seçimlerinin anlamları daima sorgulanmış, komplo teorilerine konu olmuştur. 2000'lerin başında İnternet sahnesinde yerini alan Facebook da bu anlamda merak uyandıran uygulamaların başında geliyor.
3/8
Facebook'un çatı şirketi Meta'nın CEO'su Mark Zuckerberg'in mavi rengi seçmesine neden olan tıbbi bir durumu var.
4/8
Genç girişimci, bunun nedenini on yılı aşkın bir süre önce açıklamıştı. Ancak mavi rengin sırrını yeni öğrenenler şaşkınlıklarını gizleyemiyor.
5/8
The New Yorker'a göre Facebook'un mavi olmasının nedeni, kurucusu ve CEO'su Zuckerberg'in "kırmızı-yeşil renk körü olması". Zuckerberg dergiye demecinde, "Mavi benim için en zengin renk. Çünkü tamamını görebiliyorum" demişti.
6/8
Bu rahatsızlığa sahip kişilerin, yeşili daha çok kırmızı olarak algıladıkları biliniyor.
7/8
Hafif bir renk körlüğü türü olan bu bozuklukla doğan insanlar sarıyı görmekte ve kırmızı ile yeşilin ise tonlarını ayırt etmekte güçlük çekiyor.
8/8
Mavinin ise kırmızı-yeşil renk körü olan kişiler tarafından en net görüntülenen renk olduğu biliniyor. | Kaynak: Cumhuriyet