İspanyol gazetesi El País, San Sebastian cheesecake'in İstanbul'da pek çok kafenin menüsünde bulunmasını, ‘Bask cheesecake'i Türkiye'yi kasıp kavuruyor’ başlıklı haberinde ele aldı.
1/10
San Sebastian cheesecake'in, İstanbul'da pek çok kafenin menüsünü süslemesi İspanyol basınının radarına girdi. Ülkenin önde gelen gazetelerinden El País, "Bask cheesecake'i Türkiye'yi kasıp kavuruyor" başlıklı haberinde konuyu gündemine aldı.
2/10
Haberde, tatlının aynı zamanda Donostia cheesecake olarak bilindiği de yazıldı.
3/10
İstanbul'da bir dilim kek için bazı mekanlarda kuyruk oluştuğu ve tatlının sosyal medyada sıkça paylaşıldığına dikkat çekildi. "İstanbul'un en işlek ve en popüler turistik sokakları" diye nitelenen Galata Kulesi çevresinin, kekin reklamını yapan tabelalarla dolu olduğu belirtildi.
4/10
Ancak haberde, bu kafelerin pastanın kökeninin pek bilmediği ve San Sebastián'ı haritada bulmakta zorlanabileceğin altı çizildi.
5/10
İstanbul'daki pasta şefleri, cheesecake'in ani popülaritesinin sosyal medya fenomenlerinin paylaşımlarından kaynaklandığını düşünüyor. El País, kentte San Sebastian'ın nerede yenileceğine dair öneriler içeren listeler hazırlandığını da vurguladı.
6/10
San Sebastian cheesecake, kendisiyle aynı ada sahip kentteki La Viña restoranından çıktı. Tarifin yaratıcısı olan Santiago Rivera'nın ebeveynleri ve yakınlarının açtığı restoran, 1959'da hizmete girdi.
7/10
Tarifinin uluslararası şöhrete kavuşmasının kendisini şaşırttığını açıklayan Rivera, “Pastanın başarısını desteklemek için hiçbir şey yapmadık. Kendi kendine ünlü oldu. Çünkü insanlar onu sevdi” dedi. Şef Rivera, tatlı tarifini 1987'de denemeye başladığını ve üç yıl sonra menüye eklediğini belirtti. 62 yaşındaki şef, "Müşterilerimiz zamanla tatlıyı meşhur etti" dedi.
8/10
Sosyal medyanın yanı sıra ABD'nin ünlü gazetelerinden New York Times'ın 2021'de tatlıya yer vermesinin de şöhrette payı olabileceğini söyleyen Rivera, "La Viña'nın cheesecake'i yeni bir tarz yarattı. O zamandan bu yana dünya genelinde bu tarzın yeni varyantları ortaya çıkıyor" diye konuştu.
9/10
"Tatlı Türkiye'de sosyal fenomen haline geldi" diyen Rivera, kekin Japonya ve ABD'de de bilindiğini, Avustralya ve Fransa'da adının duyulmaya başlandığını ifade etti.
10/10
Şef, kekin lezzetini kaybetmemesi için sade servis ettiklerini belirtti. Ancak haberde Türkiye'de eritilmiş çikolata ya da reçellerle yendiği vurgulandı. (Independent Türkçe)