Dillard markasının şarkıcı Katy Perry’nin tasarladığı, tartışmalı ‘yüz’ ifadeli terlikleri ırkçılıkla suçlanınca satıştan çekildi.
1/10
Şarkıcı Katy Perry'nin Dillard markası için tasarladığı tartışmalı ‘yüz’ ifadeli terlikleri, ırkçılıkla suçlanınca satıştan çekildi.
2/10
129 dolara satılan Katy Perry koleksiyonunda yer alan terlikler, siyah ve krem rengi olmak üzere iki türde tasarlandı
3/10
Üzerinde iki göz, burun ve ağız olan terlik tasarımının siyah olanı ırkçılık çağrışımlı bulunarak eleştiri konusu oldu.
4/10
34 yaşındaki şarkıcının Dillard tasarımlarının “Hiçbir zaman saldırgan olmayan” çizgisinin bir parçası olduğu belirtilerek, “Saygılı ve hassas davranılarak terliklerin piyasadan çekildiği” açıklandı.
5/10
Katy Perry, yeni tasarımının fotoğrafını Pazar günü Grammy Ödül Töreni öncesi Twitter hesabından paylaşınca büyük tepki aldı.
6/10
Sosyal medya kullanıcıları, Katy Perry’nin ayakkabı tasarımının, moda dünyasının siyah yüzle ve kültürel özelliklerle olan problemli ilişkisini temsil ettiğini ifade ederek pop yıldızını eleştirdi.
7/10
Son olarak İtalyan moda evi Gucci, sosyal medyada ırkçılık tartışması yaratması üzerine siyah renkteki bir kazağını piyasadan çekme kararı almıştı.
8/10
Gucci, Twitter üzerinden yayınladığı mesajla tüketicilerden özür dilemiş, "Aldığımız her kararda çeşitliliği, korunması ve saygı duyulması gereken bir değer olarak görüyoruz" ifadelerine yer vermişti.
9/10
Bir başka İtalyan markası Prada da aksesuar serisinde yer alan bir ürünü yine ırkçılıkla suçlanmış ve ürününü piyasadan çekmek zorunda kalmıştı.
10/10
Dolce&Gabbana adlı İtalyan firması da Çin'deki reklam kampanyası nedeniyle eleştiri oklarının hedefi olmuştu. Kampanyada, çubuklarla spagetti ve pizza yemeye çalışan Çinli bir kadın kullanılmıştı.