Reklam fotoğrafçıları yiyeceklerin reklamını yapmak ve onları daha çekici, göz alıcı göstermek için pek çok hileye başvuruyor.
1/13
Reklamlarda gördüğümüz parlak renklere sahip meyveleri elde etmek için deodorant sprey kullanılıyor.
2/13
Krepler üstüne dökülen şurubu emdikleri için bunun yerine motor yağı kullanılıyor ya da şurubu dökmeden önce üstlerine suya dayanıklı bir sprey sıkılarak kreplerin şurubu emmesi engelleniyor
3/13
Burger köftelerindeki ızgara efektini yakalamak için ayakkabı boyası kullanılıyor. Fotoğraf çekimi esnasında neredeyse çiğ olan köfte daha çekici görünmesi için sadece birkaç saniye pişiriliyor.
4/13
Görselliğini çok çabuk kaybeden deniz ürünlerini taze göstermek için gliserin kullanılıyor.
5/13
Fotoğrafçılar çok çabuk kuruyan noodle’lara glukoz şurubu karıştırıyor.
6/13
Kek, burger, sandviç gibi yiyecekler dokularını kaybetmesin diye katmanları arasına karton yerleştirilerek sabitleniyor.
7/13
Süt, bira, kahve gibi içeceklerde köpük efekti yaratmak için fotoğrafçılar bulaşık deterjanı kullanıyor.
8/13
Dondurmalar çabuk eridiği için çekim yapmak zor olduğundan, fotoğrafçılar gıda boyasıyla renklendirilmiş patates püresi kullanıyor.
9/13
Kremşanti hemen sıvılaşıp kıvamını kaybettiği için onun yerine tıraş köpüğü kullanılıyor.
10/13
Mısır gevreği sütün içinde kolayca eriyor ve dibe çöküyor. Bunu önlemek isteyen fotoğrafçılar süt yerine beyaz tutkal kullanarak mısır gevreği tanelerini sabit tutuyor.
11/13
Gazlı içeceklerdeki baloncuklar kısa sürede kaybolduğundan içlerine ‘antiasit’ atılıyor. Gazlı içeceğe atılan antiasitler nötralleşme tepkimesine neden olarak uzun süre devam eden gaz oluşumu sağlıyor.
12/13
Sosların daha kıvamlı görünmesi için içlerine eritilmiş bal mumu ekleniyor.
13/13
Yiyeceklerin üstündeki duman efektini yakalamak için izlenilen birkaç yöntem var; yiyeceğin etrafında bir buhar makinesi gezdirmek ya da bir parça pamuğu mikrodalgada ısıtıp yiyeceğin üstüne yerleştirmek.