BirGün'den Mustafa Mert Bildircin'in haberine göre Karayolları Genel Müdürlüğü, 17 Ağustos 1999’da yaşanan Marmara Depremi’nde zarar gören yolların onarılması ve depreme dayanıklı hale getirilmesi için 2001 yılında çalışmalar başlattı. Müdürlüğün, “Marmara Deprem Bölgesi Yolları” adını verdiği projenin uygulanması, 2003 yılında Başbakanlığa devredildi. Başkanlık, projenin uygulanması için Proje Uygulama Birimi’ni görevlendirdi.
Deprem bölgesindeki yolların onarılması sorumluluğunu üstlenen birim, 2007 yılında tasfiye edildi. Tasfiyenin ardından, ‘Marmara Deprem Bölgesi Yolları Projesi’nin yeni yürütücüsü Toplu Konut İdaresi (TOKİ) oldu. Ancak Karayolları Genel Müdürlüğü, projenin Başbakanlığa devri sırasında proje için ayrılan ödeneğe ilişkin belgeleri Hazine Müsteşarlığı’na iletmedi.Komisyon kuruldu
Sayıştay’ın Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndaki denetimlerinde, projeye ait 1 milyon 628 bin 337 doların izine rastlanmadı. Denetçiler, Başbakanlık Proje Uygulama Birimi’nin sorumluluğunda bulunan 16 Nisan 2001 tarihli proje parasının kullanıma yönelik bilgi ve belgelere ulaşılamayınca inceleme raporuna, “Projeye ait 1,6 milyon doların kullanım ile ilgili teyit işlemi gerçekleştirilememektedir” yazdı.Bakanlık, teyit edilemeyen para ile ilgili inceleme yapmak üzere Temmuz 2019’da komisyon kurulduğunu açıkladı. Bakanlık birimlerince yapılan incelemelerin ardından paranın akıbetine ilişkin bilginin idareye ulaştırılacağı bildirildi.
Kullanımı teyit edilmeyen paralar, “Marmara Deprem Yolları Projesi”ne ait paralarla da sınırlı kalmadı. Sayıştay raporuna göre, uzun süredir teyit edilmeyen kredi kullanımlarının bazıları şunlar oldu:
Erzurum Su ve Kanalizasyon İdaresi’nin kullandığı 5.6 milyon liralık doğrudan dış proje kredisi, idare tarafından Hazine Müsteşarlığı aleyhine halen görülmekte olan bir dava açıldığından teyit edilemedi.
Devlet Su İşleri’nce kullanılan doğrudan dış proje kredilerinde ise 11,6 milyon lira kullanımın, 7,5 milyon liralık kısmı için belgeye ulaşılamadı.