Doğal afetler sonrası yurttaşlara hizmet verme görevi bulunan İçişleri Bakanlığı’na bağlı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’nın (AFAD), 23 Kasım’da Düzce’de meydana gelen 5.9 büyüklüğündeki depremle ilgili etki analiz raporuna ulaşıldı. Raporda, kuruma dair birçok problemin söz konusu olduğu ortaya çıktı. Raporda, "Afet gruplarının hazırlıksız olması, AFAD Merkezi'nin yerinin yanlış seçilmesi, kurumlar arası işbirliği ve koordinasyonun yetersiz kalması, sağlıklı bir yönetim sürecinin önüne geçmiştir" ifadeleri dikkati çekti.
Cumhuriyet’te yer alan habere göre, personelin idare ve sevkinden yapılan çalışmaların yanlışlığına kadar pek çok noktaya dikkat çekilen raporda, öne çıkan başlıklar şöyle:
- Depremden sonra AFAD Başkanlığımız tarafından afet bölgesine gidecek öncelikli iller, “Ek Afet Müdahale Grupları'na” göre belli olmasına rağmen, görevlendirmeler buna uygun yapılmamıştır.
- İlde görevli personelin takip ve koordinesini sağlayacak birim olmadığından bazı görevlerde mükerrerlik ortaya çıkmış, bazılarında sorumlu belirlenememiştir.
- Gerek AFAD gönüllülerinin gerekse personelin kontrolünün sağlanması için koordinasyon birimi oluşturulmamıştır.
- Çadırlara kabulde herhangi bir standart olmadığından, kalanların listesi, ancak birkaç gün sonra hazırlanabilmiştir.
- Çadır dağıtımında teslim muhtarlara yapıldığından bireysel takip sağlanamamıştır.
- İl AFAD Merkezi’nin toplanma alanının yanlış seçildiği düşünülmektedir.
- Afet gruplarının hazırlıksız olması, AFAD Merkezi’nin yerinin yanlış seçilmesi, kurumlar arası işbirliği ve koordinasyonun yetersiz kalması, sağlıklı bir yönetim sürecinin önüne geçmiştir.
- Afet nakliye grubu yöneticisi ve personeli iki gün sonra Düzce iline ulaşabilmiştir.
- Sahadan alınan bilgilere göre yöneticilerin doğru şekilde bilgilendirilmesi ve afet öncesinde planlandığı şekilde müdahalenin gerçekleştirilmesi gerekirken, afet yönetim sürecinde yöneticiler anlık çözümler üretmek ve sonuçları kestirilemeyen durumlarla karşı karşıya kalmıştır.