Birleşik Krallık'taki Plymouth Marjon Üniversitesi'nden bir grup profesör, ChatGPT gibi yapay zeka araçlarının akademik sahtecilik için kullanılmasını konu alan bir makale yayımladı. "Sohbet ve Hile: ChatGPT Çağında Akademik Dürüstlüğün Sağlanması" başlıklı makale hakem onayından da geçerek akademik eğitim dergisi Education and Teaching International'da yayımlandı. Makaleyi yayınlayan ekip, makalenin bir "deney" olduğunu açıkladı. Hakemlerin "bilmeden onay verdiği" bu makale de tamamen ChatGPT tarafından yazıldığı bildirildi.
Makalenin baş yazarı gibi davranan, Plymouth Marjon Üniversitesi'nde akademik uygulama direktörü Prof. Debby Cotton, "ChatGPT'nin çok yüksek düzeyde yazabildiğini göstermek istedik" dedi. The Guardian'a konuşan Cotton, sözlerini "Bu bir silahlanma yarışı. Teknoloji çok hızlı gelişiyor ve üniversitelerin onu geçmesi zor olacak." ifadeleriyle sürdürdü.
Independent Türkçe'de yer alan habere göre araştırma ekibi, makalenin onay almasından hemen sonra derginin editörlerini bilgilendirdi. Toplamda 4 hakem editörün makaleyi incelediği ve hiçbirinin yapay zekadan şüphelenmediği aktarıldı.