Amazon, sırada bekleme derdine son vermek için kasa ve kasiyersiz market açtı, önünde uzun kuyruklar oluştu

Amazon, sırada bekleme derdine son vermek için kasa ve kasiyersiz market açtı, önünde uzun kuyruklar oluştu

Amazon’un, ‘sırada bekleme derdine son vermek’ için açtığı kasa ve kasiyersiz süpermarketin önünde uzun kuyruklar oluştu. Whole Foods’u satın alarak gıda perakendeciliği sektörüne giren elektronik alışveriş devi, mağazadaki kamera ve raflardaki sensörlerin müşterileri takip ettiği ve tüm faturalandırmanın uygulama üzerinden yapıldığı ilk süpermarketi 'Amazon Go'yu, pazartesi günü Seattle’da açmıştı. 

Tavana monte edilen kameralarla alışveriş yapanların takip edildiği mağazada, müşteriler akıllı telefonlarındaki uygulamayı girişteki sisteme okuttuktan sonra raflardaki sensörler müşterinin seçtiği ürünleri belirliyor ve listeye ekliyor. Ürün geri konduğunda ise müşterinin alışveriş sepetinden siliniyor. Alışverişini tamamlayanlar kasadaki fatura, fiş süreci es geçerek mağazadan ayrıldıktan sonra satın aldıkları ürünler kredi kartlarına faturalandırılıyor.

Bu yeni sistem, uygulamanın ilk kez hayata geçirildiği Seattle’daki vatandaşları oldukça heyecanlandırdı. Marketin açılmasından kısa bir süre sonra, sistemin nasıl işlediğini yerinde görmek isteyen birçok kişi mağaza önünde sıraya girdi. Marketin önünde oldukça uzun bir sıra oluşurken, kuyruk mağazanın bulunduğu sokağın köşesinden dolanarak diğer yöne doğru da uzandı. 

UPDATE: Huge lunchtime line stretches around the block as Amazon Go automated retail store opens in Seattle. https://t.co/sV5cKYrhdA pic.twitter.com/ulEM7ybE8M

— GeekWire (@geekwire) January 22, 2018

“Şu anda Seattle’dayım ve tüm vaadi sırada beklememek olan yerin önünde sıra var” 

‘Kasa sırasında beklemeyi sonlandırmayı’ hedefleyen mağazanın önünde kuyruklar oluşması sosyal medyada espirilere neden oldu. Sıranın fotoğrafını paylaşan Twitter kullanıcısı Ryan Peterson, “Şu anda Seattle’dayım ve tüm vaadi sırada beklememeniz olan süpermarketin önünde sıra var” yorumunda bulunurken; Patranya Bhoolsuwan da “Seattle merkezindeki, mağazanın içinde sıra olmayacak denen Amazon Go dükkanının önünde uzun bir sıra oluştu. Büyük kalabalık sırasızlık mottosunu değiştirebilir, en azından şimdilik” ifadelerini kullandı.

The Irony of queues forming outside a shop that has no tills to queue at #amazon #peopleareidiots BBC News - Amazon opens a supermarket with no checkouts https://t.co/zqSPMugFMS

— John Irvine (@WeeJohnIrvine) January 23, 2018

"En gelişkin bilgisayar vizyonu ve makine öğrenimlerinden biri"

Öte yandan, bir süredir test edilen sistemde benzer vücut oran ve tiplerine sahip olan müşterilerin ayrıştırılmasında sıkıntılar olduğu belirtilmişti. Keza başta çocuklar olmak üzere süpermarketteki müşterilerin raflardan aldıkları ürünleri yanlış bölüme koymasının da soruna neden olduğu biliniyordu.

Amazon Go'nun üst düzey yöneticisi Gianna Puerini, kasa ve kasiyersiz mağazanın test sürecinde iyi sonuçlar verdiğini ve böyle bir teknolojinin ilk defa kullanıldığını açıkladı. Puerini, bunun en gelişkin bilgisayar vizyonu ve makine öğrenimlerinden biri olduğunu kaydetti. 

Amerikalı şirket, Whole Foods'tan ayrı olarak daha fazla Go mağazası açıp açmayacağını ya da teknolojinin Whole Foods zincirlerinde kullanılıp kullanılmayacağını ise açıklamadı. 

Süpermarketteki kuyrukları yok etmeyi planlayan sistem sayesinde Amazon'un daha da değer kazanması bekliyor. Amazon hisseleri geçen yıldan bu yana yüzde 74 değer kazanarak 750 dolardan 1295 dolara çıktı. Şirketin piyasa değeri ise 623 milyar dolar.