Anadolu Otizm Federasyonu Başkanı Canan Cihan Kılıç, Dünya Sağlık Örgütü'nün araştırmalarına göre her 68 bireyden birinin otizmli olduğunu, 2025'te her 2 çocuktan birinin otizmli olacağını söyledi. Kılıç, "Şu anda bilinen tek tedavi özel eğitim. Dolayısı ile acilen tedbir almamız gerekiyor" dedi.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü, otizmli spektrum bozukluğu (OSB) olan çocukların eğitiminde öğretmen yetkinliğinin artırılması için çalıştay düzenledi. Anadolu Otizm Federasyonu Başkanı Canan Cihan Kılıç, çalıştayda konuşulan konular ve önlemlerle ilgili açıklama yaptı. Cihan, "Çalıştayda 4 paydaş vardı, bunlar: akademisyenler, STK'lar, MEB ve velilerdi. Bu çalıştayda, alanda OSB'li bireylerle çalışan öğretmenlerin yetkinliğinin artırılması ve bundan sonra öğretmen yetiştirmede hangi sistemler uygulanabilir akademisyenlerle konuşuldu. Alanda yaşadığımız sıkıntıları ifade ettik" diye konuştu.
Dünya Sağlık Örgütü'nün araştırmalarına göre her 68 bireyden birinin otizmli olduğunu belirten Kılıç, "2025'te her 2 çocuktan biri otizmli olacak, diyorlar. Bu rakam korkunç. Şu anda bilinen tek tedavisi özel eğitim. Dolayısı ile özel eğitim hassas bir konu, acilen tedbir almamız gerekiyor. Bu çocuklar anne- babanın yoksunluğunda bakım merkezlerine mahkûm oluyor. Böyle olunca yükü hem aileye hem devlete daha ağır oluyor" dedi.
Türkiye'deki STK'lar olarak 2016'da bir üst çatı oluşturduklarını ifade eden Kılıç, 4 federasyon, 4 vakıf ve 55'e yakın STK ile Türkiye Otizm Meclisi'ni kurduklarını söyledi. Kılıç, "Buradaki amaç 3 Aralık 2016 tarihinde kabul edilen Otizm Eylem Planı'nın yürürlüğe girmesi, bu planın takibi ve desteklenmesi. Biz devlet kurumları ile iş birliği yaparak alanda yapılan işlerin destekleyicisi oluyoruz" diye konuştu.
Mevcut eğitim sisteminin otizmli çocuklara hitap etmediğini savunan Anadolu Otizm Federasyonu Başkanı Canan Cihan Kılıç, "Devlet ayda 8 saat eğitimin ücretini ödüyor. Bu, bizim çocuklarımız için yetersiz bir süre, günde 8 saat eğitim almaları gerekiyor. Rehabilitasyonda devlet tarafından karşılanan eğitim saatlerinin mutlaka artması gerekiyor. Anaokul 1, 2, 3'üncü kademelerde mevcut sistemde zorunlu eğitimin kaliteli bir biçimde, kaliteli öğretmenlerle verilmesi gerekiyor. Aksi takdirde bu çocuklar sosyal hayata karışamıyor. Evde oturan bireyler haline geliyorlar" dedi.