"Ankara-İzmir YHT inşaatında uyarıda bulunan mühendisler görevden alındı"

"Ankara-İzmir YHT inşaatında uyarıda bulunan mühendisler görevden alındı"

Çorlu'da 25 ve Ankara'da 9 kişinin yaşamını yitirmesine sebep olan tren kazalarından sonra Türkiye demir yolu ile ulaşımın güvenliğini tartışırken, Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası yeni bir iddiada bulundu. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren demir yolu yapım çalışmalarının kontrol edilmesi için az sayıda mühendis çalıştırıldığı, “zemin iyileştirme” uyarısında bulunan mühendislerin de görevden alındığı ileri sürüldü.

Evrensel gazetesinden Birkan Bulut'un haberine göre, bir jeoloji mühendisinin denetleyeceği demir yolu uzunluğu 236 km olarak belirlenmiş, ayrıca demir yolunu denetlemekten sorumlu kontrol amiri, kontrol şefi ve bir kontrol mühendisi aynı kişi. İnşaatın yapıldığı bölgenin 1. derece deprem alanı olmasına dikkat çekilen haberde, kontrol teşkilatının grup müdürünün de yönetmeliğe aykırı biçimde iç yazışma ile atandığı iddia edildi.

Kontrol edecek yeterli mühendis bulunmuyor

KESK'e bağlı Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), Ankara-İzmir arasında yapılan YHT demiryolu inşaatının denetiminde yolsuzluklar olduğunu belirterek, konuya ilişkin açıklamasında az sayıda mühendisten oluşan kontrol teşkilatının müşavirlik hizmet alımı yapılmayınca uzun ve 24 saat çalışma yapılan hattı denetleyemediğini aktardı.

24 Ekim 2017 tarihli Demiryolu Yapım Dairesi yazısı ile yapılan atamaya göre; her üç etabın kontrol teşkilatındaki ortak özellik kontrol amiri (inşaat mühendisi), kontrol şefi (inşaat mühendisi) ve 1 kontrol mühendisinin aynı kişi olması. 

236 km hatta bir jeoloji mühendisi

14 Şubat 2019 tarihli atama kararıyla, Manisa hattında görevli ve BTS üyesi jeoloji mühendisleri Ersin Kandemir ve Güven Kocabaş kontrol mühendisliği görevinden alındı. Toplamda yaklaşık 236 km uzunluğundaki üç etapta sadece bir jeoloji mühendisi görevlendirildi.

Grup müdürü yönetmeliğe aykırı biçimde atandı

Sendika, kontrol teşkilatlanmasının başına grup müdürü atamasının da yönetmeliği aykırı yapıldığını açıkladı. Bayındırlık Kontrol Teşkilatı Yönetmeliği'ne göre, Personel Dairesi ve Genel Müdürlük oluru alınmadan Demiryolu Yapım Dairesi Başkanlığı daire içi yazısı ile İşçi Mühendis unvanlı İnşaat Mühendisi Özgür Yılmaz'ın grup müdürlüğüne getirildiği belirtilirken,  657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nda da işçi statüsünde olanların memur kadrolarına vekalet etmesinin mümkün olmadığına ilişkin hüküm ve açıklamalar bulunuyor.