Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, tüketicilerin, satın aldıkları ürün ve hizmete yönelik yaşadıkları mağduriyeti gidermek amacıyla bu yıl 1 milyon 229 bin 310 şikâyet yaptığını belirterek, "Bu yıl en fazla gıda ürünleri ile ev sahibi ve kiracı arası anlaşmazlıklar şikâyet edildi" dedi.Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmete yönelik yaşadıkları mağduriyeti gidermek amacıyla yaptıkları başvuru sayısının, önceki yıla göre yaklaşık yüzde 70 arttığını dile getirdi. Ülke genelinde Tüketici Birliği'ne 2020'de 594 bin 270, 2021'de 723 bin 330 şikâyet yapıldığından bahseden Gündüz, bu sayının 2022'de 1 milyon 229 bin 310'a yükseldiğini vurguladı. Gündüz, bu yıl tüketicilerin yaptığı şikâyetlerin yüzde 70'inin gıda güvenliği, ev sahibi ile kiracı arasındaki anlaşmazlıklar ve kargo hizmetindeki mağduriyeti kapsadığını söyledi.Gıda ürünlerine yönelik şikâyetlerin yanıltıcı ambalaj ve gramaj bilgisi, raftaki etiket ile kasada ödenen paranın farklılığı gibi konulardan oluştuğunu kaydeden Gündüz, "Şikâyet sıralamasında ev sahibi ile kiracı arasındaki çekişmeler ikinci, kargo hizmetleri üçüncü oldu. Şikâyetler arasında internet ve GSM operatörlüğü aboneliği, banka ve sigorta hizmetleri, kentsel dönüşüm gerçekleştiren firmalara yönelik anlaşmazlıklar yer aldı" dedi.Önceki yıllara göre tüketici şikâyetinde değişiklik yaşandığına dikkati çeken Gündüz, "Geçen yıllarda GSM aboneliği, kargo ve bankacılık hizmetleri en fazla şikâyet edilen konular olurdu. Bu sene gıda ürünlerine yönelik şikâyetler, ev sahibi- kiracı arasındaki anlaşmazlıklar tüketicilerin en fazla şikâyet ettiği konular oldu. Bu sene ilk defa kentsel dönüşüm firmalarına yönelik şikâyet müracaatı çok fazla yapıldı" diye konuştu.
Gündüz, Antalya'da tüketicilerin, satın aldığı hizmet ya da ürüne yönelik yaşanan mağduriyeti gidermek amacıyla birliğe 52 bin 443 şikâyet başvurusu yaptığını anlattı. Gündüz, Antalya'da ev sahibi- kiracı anlaşmazlığı ve kentte kiralık ev fiyatlarındaki artış nedeniyle şikâyetlerin çok fazla olduğuna değindi. Antalya'daki tüketicilerin gıda ürünlerindeki ambalaj aldatmacası, gramaj hilesi ile etiket fiyatı farklılığı nedeniyle yaptığı şikâyetlerin ikinci sırada yer aldığını dile getiren Gündüz, kentsel dönüşüm firmalarına yönelik de 11 bin 214 şikâyet geldiğini belirtti. (DHA)
TIKLAYIN - Aksoy Araştırma: Yüzde 83 asgari ücret artışından sonra genel olarak fiyatların artacağını düşünüyor