Araçlar yaşlanıyor; 2009'da ortalama 8-9 olan motorlu araç yaşı, 2022'de 14,8'e yükseldi

Araçlar yaşlanıyor; 2009'da ortalama 8-9 olan motorlu araç yaşı, 2022'de 14,8'e yükseldi

Türkiye’de 2009'da 8-9 yaş aralığına giren motorlu araçların, artan fiyatlarla birlikte 2022’de 14,8’e ulaştığı belirtildi.

Otomotiv pazarı satışlarda tüm canlılığını korumaya çalışırken, 2017’yi hâlâ yakalayabilmiş değil. Artan fiyatlar karşısında tüketiciler için yeni bir otomobil almak tam bir hayale dönüşürken, tedarik sorunları da sıfıra ulaşmayı gittikçe zorlaştırıyor. Bu yüzden ikinci el trafiği sıfır olmadığı için ve tüketiciler ulaşamadığından oldukça yoğun. Sıfıra ulaşamayan ikinci eli tercih edince otomobilde de yaşlar gittikçe artıyor.

Karar gazetesinin haberine göre; Türkiye’de 2019’da yaklaşık 6 milyon ikinci el araç el değiştirdi. Tercihler hâlâ yaşlılardan yana oldu. Bu dönemde en çok 8-9 yaş aralığı rağbet görürken, bu aralık yaşındaki araçların satışı, yüzde 80’e yakın artış kaydetti.Yıllar ilerledikçe araçların yaşı da büyümeye devam etti. En ucuz otomobilin yarım milyon olduğu Türkiye’de ikinci ele olan talep artınca, 10 yaş üstü otomobillerin satışı yüzde 60’ı geçti.

2021 ve 2022'de araç yaşı yükseldi

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Türkiye’de 2021 sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 25 milyon 249 bin 119 adet motorlu kara taşıtı için ortalama yaş, 14,5 olarak hesaplandı. Ortalama yaş; otomobillerde 13,6, minibüslerde 15,0, otobüslerde 14,8, kamyonetlerde 12,8, kamyonlarda 17,6, motosikletlerde 13,7, özel amaçlı taşıtlarda 13,6 ve traktörlerde 24,3 oldu.2022’de ise araç parkının yaşı 0,3 arttı. Trafiğe kayıtlı taşıtların ortalama yaşı 14,8’e ulaştı. Türkiye’de 2022 sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 26 milyon 482 bin 847 adet motorlu kara taşıtı için ortalama yaş, 14,8 olarak hesaplandı.

Haberin tamamı için tıklayın...