Bakan Karaismailoğlu: Milli elektrikli trenle önümüzdeki aylarda yolcu taşımaya başlamayı hedefliyoruz

Bakan Karaismailoğlu: Milli elektrikli trenle önümüzdeki aylarda yolcu taşımaya başlamayı hedefliyoruz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, saatte 160 kilometre hıza uygun 'milli elektrikli trenlerin' seri üretimine başlandığını belirterek, “Test süreci 10 bin kilometreyi aştı. Önümüzdeki aylarda sertifikasını da alarak inşallah yolcu taşımaya başlamayı hedeflemekteyiz” dedi.

Almanya'nın başkenti Berlin'de başlayan demir yolları ulaşım teknolojileri fuarı InnoTrans 2022’ye katılan Karaismailoğlu, fuarda bakanlık standının açılışını gerçekleştirdi. 

"Türkiye olarak demir yolu ağırlıklı bir yatırım dönemine girdik"

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın (TCDD), Türkiye’nin küresel markalarından biri olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, "Türkiye’de 166 yıllık bir demir yolu kültürü var. Tabii önemli yatırımlarımız var. Artık biz Türkiye olarak demir yolu ağırlıklı bir yatırım dönemine girdik. Bundan sonra demir yolu sektöründe ihtiyaçlarımız çok daha artacak. Demir yolu sektöründeki yüksek teknoloji isteyen ürünlerin geliştirilmesi konusunda ülkemizde çok önemli çalışmalar var. Bu geliştirdiğimiz ürünleri dünyaya tanıtmak, hem de demir yolu sektörü için iş birliği alanında InnoTrans en önemli organizasyonlardan bir tanesi olduğu için burada güçlü bir şekilde varız” diye konuştu.

Karaismailoğlu, Türkiye’de 4 bin 500 kilometre demir yolu inşaatının sürdüğünü ve bunun artarak devam edeceğini dile getirdi. 

"Milli elektrikli trenle önümüzdeki aylarda yolcu taşımaya başlamayı hedefliyoruz"

Saatte 160 kilometre hıza uygun 'milli elektrikli trenlerin' seri üretimine başlandığını aktaran Karaismailoğlu, şu ifadeleri kullandı: 

“Test süreci 10 bin kilometreyi aştı. Önümüzdeki aylarda sertifikasını da alarak inşallah yolcu taşımaya başlamayı hedeflemekteyiz. Ardından ikinci, üçüncü setler zaten bantta çalışmaları devam ediyor. Onun devamı 225 kilometrelik hıza sahip yine milli elektrikli trenimizin de şu an tasarım çalışmaları bitmek üzere. Orada da önemli ilerleme var.

Bunun dışında 250 kilometre ve üzeri hızlara sahip trenleri yine Türkiye’de üretmek üzere de organizasyon ve tasarım çalışmalarımız bir taraftan devam ediyor. Tabii bu çok geniş bir alan. Hakikaten hem yüksek teknoloji isteyen ve yüksek maliyetli işler olduğu için de maksimum fayda sağlayacak şekilde ülkemizin mali yükünü de çok sarsmadan bu işleri nasıl yapabiliriz onun telaşı içindeyiz. İnşallah önümüzdeki günlerde ülkemizde demir yolu açısından da çok önemli gelişmeler olacak.” (AA)