Cem Boyner: Bu yılı atlattık ya her şeyi yaparız

Cem Boyner: Bu yılı atlattık ya her şeyi yaparız
Perakende Günleri'nin kapanışında konuşma yapan Cem Boyner,"Biz bu yılı atlattık ya bundan sonra her şey yaparız" dedi. Boyner Holding Murahhas Azası CemBoyner, krizin etkilerinin bittiğine dikkat çekerek, "Biz bu yılıatlattık ya bundan sonra her şey yaparız" dedi. Perakende Günleri'ninkapanışında konuşma yapan Boyner, liderliğin krizde önemine dikkatçekerek, "Takıma önem verin ama liderleri ve liderlik yetiştirmeyiihmal etmeyin. Bizim işte bir kişi dünyayı değiştirir. Kaptanlarıgemiye niye verirler biliyor musunuz? En berbat havalarda gemiyi limanıtaşıması için verirler. Biz geçen yılı geçirdik ya arkadaşlar her şeyiyaparız artık. Gemileri limana selametle getirdik" dedi.
Geçen yıl bu zamanlar sektörüntiftik gibi dağıldığını belirten Boyner, geleceğe yönelik iyimserolduğunu söyledi. Boyner, "Artık bilinçsiz tüketim sona erdi, bir dahaeskisi gibi olmayacak. 2011-2012 ve 2013'ün çok daha iyi olacağınıdüşünüyorum" diye konuştu.
Krizden çıkış için farklılıkyaratmanın gerekli olduğunu belirten Boyner, "Riskten kaçmak riskin enbüyüğü şu anda" dedi. Kısa süreli kampanyaları eleştiren Boyner, "Kısasüreli kampanyalar müşteriyi müptela yapmaz. Bu yıl mağazalarımızdageçen yıldan yüzde 30 eksik malla satış yapıyoruz. Müşteri geliyorbunların malı yok deyip satın alıyor. Müşterinin beyni bizden fazla.Kendimiz de müşteri moduna girdiğimiz zaman canavar oluyoruz."
 
Kendimizi silkeleyelim
Türkiye'deki perakendecilerinufkunu Türkiye ile sınırladığını ve hep kendi müşterilerinikaybetmemeye çalıştığını belirten Boyner, "AVM'lere bile bakın her yerApo, Mudo, Cem … Olağan şüpheliler gibi herkes aynı yerde. Bir debirbirlerine yakın olmak istiyorlar. Kâbus gibi. Kampanyalar birbirinebenziyor. Müşteriler birbirine benziyor. Biraz da kendi müşterimizolmayanlara bakalım. Kendimizi silkeleyelim. Kendi müşterimiz olmayanmilyonlara bakalım. Dışarıdaki dünyaya bakalım" diye konuştu.
Zorluklar yaratıcılığı artırır
Rakipleri müşteri kaybederken,"sirk" konseptini yeniden yaratarak sağladığı rekor kârlılık ve 600milyon doların üstünde cirosuyla eğlence sektöründe bir numarayayerleşen Cirque du Soleil'in Özel Projeler Direktörü Lyn Heward,"yaratıcılık " faktörünün hem insan hem de şirket geliţimindeki önemini anlatan deneyimlerini Perakende Günleri katılımcıları ile paylaştı. Heward, "Fýrsatlarý görebilmek ve bunlarý deđerlendirebilmek için duyularýn ve sezgilerin sürekli açýk olmasý gerekiyor. Yaratýcý dönüţüm için dekiţinin kendisini rahat hissettiđi alanlarýn dýţýnda çalýţmasý, farklýţeyler denemesi ve risk almasý ile kendisini tekrar etmemesi lazım" dedi.
 
TAY'ın galibi Mavi Jeans
Perakendenin "önde gelen" 48markasının satış elemanlarının yarıştığı Markalar Arası TartışmaYarışması'nın (TAY) finali de Perakende Günleri'nde yapıldı. "Günümüzgençliğinin en önemli eksikliği ideal yoksunluğu mu? Eğitimyetersizliği mi?" konulu finalde Mavi adına yarışan 'Masmavi' takımı,Turkcell adına yarışan 'Timcell'i geride bırakarak birinci oldu.
 
Tüketici ilk önce fiyata en son taksite bakıyor
Perakende Günleri sırasındadüzenlenen elektronik oylamayla "Müşteriniz hizmet dışında en çok neyeönem veriyor? ' sorusuna katılımcıların yüzde 39,92 'yle ‘fiyata'yanıtını verdi. Yüzde 38,24'ü indirim oranına yanıtını verirkenyeniliğe cevabını verenlerin oranı ise yüzde 10,50 'de kaldı. Taksityanıtını verenler ise yüzde 4.62 'yle son sırada yer aldı.
 
Sektörde 'Kol kırılır yen içinde kalır' dönemi
Perakende sektörü bundan sonra ‘kolkırılır yen içinde kalır ' prensibini benimseyecek ve sorunlarınıkamuoyunun önünde çözmek yerine ‘Etik Kurulu'na başvuracak. AMPDbünyesinde başkanlığı sektörün duayen ismi Abdullah Kiğılı'nın yaptığıbir ‘Etik Kurulu' kurulurken üyeliklerine de Mavi'nin kurucusu SaitAkarlılar ve İstinyePark 'ın ortaklarından Zafer Kurşun getirildi.
 
İndirimler paniği artırıyor
Habitat'ı zarardan kurtaran, ölü Selfridges 'i canlandıran CEO olarak anılanve şu anda Boyner ve Beymen 'deki yönetim kurulu üyeliği yapan LaRinascente CEO'su Vittorio Radiance, "İngiltere 'de yüzde 70-80'i bulanindirim yapıldı. Bu indirimler aslında paniği artırıyor. İndirimyapmaya devam ederseniz yakında mağazalara gelecek müşterinizkalmayacak " dedi.