CHP Sivas Milletvekili Ulaş Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın bütçe görüşmelerinde; Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı’na ilişkin olarak, “Şu an 5 adet güvenlik tünelinin ihalesi dahi yapılmamış durumda, yarım kalan kaç tane güvenlik tüneli var, bilmiyoruz. Güvenlik tünelleri yapılmadan hat sertifikasyonunun yapılması ve hattın çalışmaya başlaması suç değil midir? Suç değilse güvenlik tünellerine niçin ihtiyaç vardır? TCDD Teknik A.Ş. üzerinden İtalyan bir firmayla anlaştığınız, bu firmayla güvenlik tünelleri tamamlanmadan sertifikasyon alacağınız ve sertifikasyon için güvenlik tünellerinin ihalelerinin başlamasının yeterli olacağına dair anlaştığınız iddia edilmektedir; bu iddia doğru mudur” diye sordu.
Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın bütçe görüşmeleri yapıldı. Komisyonda söz alan CHP Sivas Milletvekili Ulaş Karasu, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın güvenlik prosedürlerinin tam sağlanmadan açılacağını iddia etti. Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun Nisan 2023’te açılacağını da duyurduğu bütçe sunumundan sonra söz alan Ulaş Karasu, “6 yılda biteceği açıklanan hat 14 yıldır bitirilmedi. Daha önce, 7 kez açılış takvimi verilmiş ama açılamamıştı 8'inci açılış tarihini siz vermiş oldunuz. Önceki açılış tarihini veren bakanlar ve genel müdürler gitti, sizin sözünüzün sonunda da sizleri halk gönderecek” dedi.
Hattın güvenliğiyle ilgili şüphe duyduklarını da belirten Karasu, güzergahta daha önce yaşanan göçüklere dikkat çekerek, “Esmebaşı Tüneli'nde 8 kez göçük meydana geldi. Yıldızeli ilçemiz Karakaya köyü sınırları içindeki köprü geçişinde 2 kez çökme meydana geldi, burada da gerekli zemin etütleri zamanında neden yapılmadı?” diye sordu.
Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın güvenlik tünellerinin henüz tamamlanmadığını belirten Karasu, TCDD’nin mevzuata aykırı olarak hattı bu haliyle açmaya çalıştığını söyledi. Karasu, TCDD Teknik A.Ş. üzerinden İtalyan bir firmayla anlaşıldığını ve güvenlik tünelleri tamamlanmadan hat sertifikasyonunun alınacağını savundu ve Bakan Karaismailoğlu’na şu soruları yöneltti:
“Şu an 5 adet güvenlik tünelinin ihalesi dahi yapılmamış durumda, yarım kalan kaç tane güvenlik tüneli var, bilmiyoruz. Bir ay önce T-18 güvenlik tünelinin daha sondaj çalışmalarının, laboratuvar deneylerinin, jeoteknik çalışmalarının devam ettiğini açıklandı.
Daha bu aşamada olan bir güvenlik tüneli varken bu hat nasıl açılacak?
Güvenlik tünelleri yapılmadan hat sertifikasyonunun yapılması ve hattın çalışmaya başlaması suç değil midir? Suç değilse güvenlik tünellerine niçin ihtiyaç vardır?
TCDD Teknik A.Ş. üzerinden İtalyan bir firmayla anlaştığınız, bu firmayla güvenlik tünelleri tamamlanmadan sertifikasyon alacağınız ve sertifikasyon için güvenlik tünellerinin ihalelerinin başlamasının yeterli olacağına dair anlaştığınız iddia edilmektedir; bu iddia doğru mudur?
Doğruysa bu, bir felakete davetiye çıkarmaktır. Uyarıyorum, Allah korusun hat güzergâhında meydana gelecek bir kaza felakete dönüşür. Siz bu hattı bir seçim yatırımı olarak görüyorsunuz, bizler için bu hatta 1 vatandaşımızın dahi burnunun kanaması tüm seçimlerden daha önemlidir.”