'Demsa ile yeni mağaza açmak için yer arıyoruz'

'Demsa ile yeni mağaza açmak için yer arıyoruz'
Ferre markasının başına geçen Michela Piva, "Demsa ile İstinyepark dışında yeni mağaza açmak için yer bakıyoruz" dediİki yıl önce beyin kanaması nedeniyle 62 yaşında hayatını yitirendünyanın en yetenekli beş tasarımcısından biri olarak nitelendirilenGianfranco Ferre'nin bıraktığı Ferre markasını bugün bir kadınyönetiyor.Sabah'gazetesindeki habere göre,, siyah geçişleri olan mor elbisesi, siyah topukluayakkabıları, sarı saçları ve mavi gözleriyle bizi karşılayan MichelaPiva, Gianfranco Ferre'nin yanında 3.5 yıl çalışmış ama o 20'yi aşkınyıldır moda dünyasının içinde. New York, Hong Kong ve Chicago'da uzunsüre yaşayan Piva, "Şirketin tek yöneticisi benim. İki ana dizaynırbana rapor ediyor. Aynı zamanda ekonomi kökenliyim. İşin hem finansalhem de tasarım kısmını biliyorum" diyor. 'Bizi en iyi Demsa anladı' Şirkette her alandan sorumlu yöneticiler var ama bir yönetim kuruluyok. Piva, şirkette her şeyden sorumlu olan tek tepe yönetici. "Eğerbir moda markasını yönetiyorsanız müşterinin ne istediğini, dünyadakifarklı kültürleri, o ülkelerdeki iklimi, o ülke insanlarının nasılgiyinmekten hoşlandığını bilmek zorundasınız ve bu sadece bütçeyöneterek olacak bir iş değil. Sadece dizayn koleksiyonlar üreterekürün satamazsınız. Bir CEO'nun koleksiyonunu satabiliyor olmasıgerekiyor. Başka türlü başaramazsınız" diyor Piva. Türkiye'ye Demsa ileortak İstinyepark'ta açtıkları mağazayla giren Ferre'nin 3 farklıkoleksiyonu ayrıca Harvey Nichols mağazasında da satılıyor. Piva Demsaiçin, "Türkiye'de birkaç firmayla daha partner'lık için görüştük amabizi en iyi anlayan Demsa oldu" diyor. İstinyepark'taki mağazanınsatışlarından da memnun olduğunu ekliyor Piva. İstanbul'da yeni birmağaza açmak için ortağı Demsa ile yer baktıklarını dile getiren Piva,"Türkiye'deki yeni atılımlar için Demsa ile hareket etmeye devamedeceğiz" diyor. Aksesuvarda büyüyecekKrizden tüm dünya gibi etkilendiklerini özellikle tüketicinin parasınıdaha ihtiyatlı ve kaliteyi ön plana alarak harcama eğilimi karşısındayeni alternatifler yaratmaya gittiklerini dile getiren Piva, üç sezonönce aksesuvar alanına girdiklerini belirtiyor. Bu markayıoluşturabilmek için bir sembol ve logoya ihtiyaç duyduklarını veFerre'nin kullandığı kravat iğnesinden yola çıkarak bir logobelirlediklerini ifade eden Piva, "Chanel'in logosunu gördüğünüzdeorada Chanel yazmasına gerek kalmaz o ürünün Chanel olduüğunuanlarsınız. Biz de böyle bir logo belirledik. Damiani markasıyla bulogoyu ve sembolü dünya çapında lisanslandırdık" diye konuştu. Krizdensonra ABD ile yeniden çalışmaya başladıklarını dile getiren Piva, Asya,Avrupa ve Ortadoğu'daki operasyonlarını ise sürdürdüklerini söyledi. Benim dünyamda kesinlikle kadın ve erkek eşit olurduEğer dünyayı yönetseniz sizin dünyanız nasıl olurdu sorumuzaPiva şu cevabı verdi: "Benim yönettiğim dünyada kadınlar ve erkeklereşit haklara sahip olurlardı. Dünyanın pek çok yerinde erkeklerinyakaladığı şanslara kadınlar sahip olamıyor. Çocukları daha çok korumaaltına alırdım. Moda adına çanta - ayakkabı üretimlerinde çok komikrakamlara kadın ve çocuklar çalıştırılıyor. Bunun önüne geçerdim." İstanbul yeni moda merkeziFashionable İstanbul etkinliğinde sonbahar - kış koleksiyonunusergilediklerini belirten Piva, Türk dizaynırlarla henüzçalışmadıklarını ama gelecekte çalışabileceklerini söylüyor. Türkkültürü ise koleksiyonlarında daha önce kullandıkları ve gelecekte dekullanmayı düşündükleri esin kaynaklarının başında geliyor. "Ferre'ninarşivlerinde Türk kültüründen detaylar vardı ve onlardan yararlandık"diyor Piva. İstanbul ise Piva'ya göre yeni moda şehri. Özellikle 2010moda haftasının İstanbul'da başlamış olması çok ciddi bir adım."İstanbul olağanüstü bir şehir ve moda haftasının da İstanbul'dabaşlamış olması son derece önemli. En önemlisi de Milano'da yapılandefilelerin hemen akabinde buraya taşınması" diyen Piva, Milano'damodacılarve alım grupları ile buluşmaların tamamlanamadığını, bunoktada İstanbul'un bu alım görüşmelerinin gerçekleşeceği moda şehriolabileceğine vurgu yapıyor. Kendimi koleksiyonu geliştirmeye adadımBir erkeğin yarattığı markayı şimdi bir kadın olarak yönetmeninarasında bir fark olmadığını belirten Piva, "Erkek ya da kadın sonuçtaaynı yolla bir firmayı yönetiyorlar. Ben kendimi koleksiyonumuzugeliştirmeye adadım. Sadece finansal ya da sadece tasarıma odaklanarakmarka yönetilmez zaten" diyor. 3 farklı koleksiyonun 3 farkı Ferremarkası şeklinde devam edeceğini belirten Piva, dizayn, klasik vegençlere yönelik markalarıyla yolda devam edeceklerini belirtiyor.