Sanat Atak'ta yer alan haberde bazı Twitter kullanıcılarının Şafak’ın Kahraman Çayırlı’nın 2007 tarihli “Hayat Kadınları Aldatmaz” adlı romanından yola çıktığı iddialarına yer verildi. Söz konusu iddiada bulunan paylaşımlarda Hayat Kadınları Aldatmaz’daki “dansöz” ve “mezarlık” sahnelerinin çok az farkla kullanıldığı, kitapta Şafak’ın Leyla’sının ölümünün ardından 10 farklı dakikasının anlatılırken Hayat Kadınları Aldatmaz’da Aysel’in 10 farklı gününün anlatıldığına dikkat çekildi.
Yine iddialara göre, iki kitaptaki karakterlerin yaptığı eylemlerin, girdiği diyalogların, diyaloğa girdiği kişilerin ve hatta kullandığı betimlemelerin aynı olduğu ve yalnızca isimlerin değiştirilmiş olduğu ileri sürüldü.
Sanat Atak'ın haberinde iddia sahiplerinin genellikle çok takipçisi olmayan ve kimliğini açıklamayan hesaplar olduğuna dikkat çekildi. İntihale konu olan kitabın yazarı Kahraman Çayırlı’nın ise henüz iddialara dair bir açıklaması yok.
Ancak Çayırlı'nın kişisel sosyal medya hesabı İnstagram'dan Şafak'ın “On Dakika Otuz Sekiz Saniye” adlı kitabı için, “Yıllardır hiçbir romanı böyle sürüklenerek okumamıştım. Benim için Pinhan ve Mahrem kadar değerli, Pinhan ve Mahrem’in hemen yanı başında" yorumunda bulunması dikkatleri çekti.
Şafak, daha önce de intihal iddiaları ile karşı karşıya kalmıştı. Daha önce “İskender” romanının Zadie Smith’in “İnci Gibi Dişler” adlı romanıyla pek çok paralellik gösterdiği, “Ustam ve Ben” adlı kitabının ise konusunu yazar Jose Saramago’nun “Filin Yolculuğu” kitabından aldığı iddia edilmişti. Yine sosyal medyada Şafak’a ait bir paragrafın Chuck Palahniuk‘in “Gösteri Peygamberi”nde aynen yer aldığı ileri sürülmüş ancak bu iddia kanıtlanamamıştı.
*İntihal: Bir kişinin eserinde başka kişilerin ifade, buluş veya düşüncelerini kaynak göstermeksizin kendisine aitmiş gibi kullanması.