Faruk Bildirici: YouTube'da en çok izlenenler ve medya

Faruk Bildirici: YouTube'da en çok izlenenler ve medya

Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici, YouTube'dan yayın yapan gazetecilerin, haber kanallarının izlenme oranlarını ve en çok rağbet gören medya kanallarını analiz etti.  

Türkiye’nin YouTube’daki medya haritasını hazırladığı tablolarla ortaya koyan Bildirici, "YouTube’da en çok izlenenler ve medya" başlıklı yazısında, gazetecilerde Cüneyt Özdemir ve Nevşin Mengü'nün en çok izlendiğini belirtti. Bildirici, kadın gazetecilerin abone ve izlenme sayılarının, erkek gazetecilere göre "hayli düşük olduğuna" dikkati çekti. 

Gazetecilerin yayınlarında Sedat Peker’in YouTube’da yayınladığı videoların "milat" olduğunu belirten Bildirici, "Sedat Peker’in Mart 2021’de video yayımlamaya başlamasından sonra gazetecilerin bu konudaki analiz, yorum ve haberlerini içeren videoların izlenmesinde sıçrama yaşandı" diye yazdı. 

Bildirici, TV kanalları konusunda da "Asıl dikkat çeken, televizyon kanallarının YouTube hesaplarının abone ve izlenme sayılarının, gazetecilerin abone ve izlenme sayılarından çok daha fazla olması… TV kanalları arasında ilk sırada Show Ana Haber bulunuyor. Diğer TV kanalları gibi Show’un da YouTube’da dizi, gündüz programları ve kısa kesitlerin yer aldığı bir hesapları var; bir de sadece haber programlarının yayımlandığı hesap. İki farklı hesabın izlenme sayıları da çok farklı olabiliyor. Örneğin FOX Haber’in izlenme sayısı 300 binlerde ama FOX’un dizilerin de yayımlandığı hesabının izlenme sayısı 3.5 milyarı aşmış durumda" analizini yaptı. 

"Basılı gazeteler, YouTube’a çok da uyum sağlayamamış gibi görünüyor"

YouTube'da sokak röportajlarının haberden daha çok ilgi gördüğünü belirten Bildirici, şöyle devam etti:

"Ortaya Karışık, İlave TV, Ahsen TV, Halk Ekranı, Medyali TV gibi hesaplardan yayımlanan 'Sokak röportajları' milyonlarca kez izleniyor. Ortaya Karışık’ın izlenme sayısı 340 milyonu aşmış, onu izleyen dört kanalın izlenme sayıları da 100 milyonun üzerinde.

Basılı gazetelerin haber görüntüleri ve söyleşiler yayımladıkları YouTube hesaplarının abone ve izlenme sayıları çok az. Basılı gazeteler, YouTube’a çok da uyum sağlayamamış gibi görünüyor. İlk sıradaki Türkiye gazetesinin izlenme sayısı bile 300 milyon civarında. Onu Yeni Şafak, Hürriyet ve Cumhuriyet TV izliyor." 

İzleyicilerin katıldığı söyleşiler

İnternet Medyası’nda ilk sırayı liderler ve siyasetçilerle yapılan, izleyicilerin de soru sorma olanağı bulduğu 'Açık Mikrofon Söyleşileri' ile tanınan Babala TV alıyor.

Babala TV’de Oğuzhan Uğur’un son olarak GP Genel Başkanı Ahmet Davutoğlu ile yaptığı ve 6 Ekim’de yayımlanan söyleşiyi izleyenlerin sayısı 4.5 milyonu aşmış. Örneğin Memleket Partisi Genel Başkanı Muharrem İnce’nin söyleşisi 7 milyon kere izlenmiş. Bu kanalın izlenme sayısı toplam 381 milyon. Haber televizyonlarındaki lider söyleşileri, bu izlenme sayılarına ulaşamıyor olabilir.

Babala TV’den sonra 371 milyon izlenmeyle internet medyasında ikinci sırada olan Yurttaş TV de siyasi haber videoları ve söyleşilerin yanı sıra 'sokak röportajları' da yayımlıyor. 

İnternet haber medyasının YouTube hesapları, sadece özgün içerikler üreterek bu mecradan yayın yapan kanalların gerisinde kalıyor.

"Kısa görüntüler ilgi görüyor" 

Ayrıca haber kesitleri ile TV’lerdeki tartışma programlarının yayımlandığı hesaplar da faaliyette.  Spor, magazin, ekonomi, tematik kanalların yanı sıra dini kanallar da hayli aktif YouTube’da. Temelde gördüğüm kadarıyla izleyici, TV kanalları ve diğer mecralarda göremediği farklı içeriklere ya da ilginç kısa görsellere yöneliyor YouTube’da."

Yazının tamamı için tıklayın.