Henüz bitirilemeyen Devlet Bahçeli Köprüsü’nün maliyeti, 215 milyon TL’den 3,8 milyar TL’ye çıktı

Henüz bitirilemeyen Devlet Bahçeli Köprüsü’nün maliyeti, 215 milyon TL’den 3,8 milyar TL’ye çıktı

Temeli 2016'da atılan ve toplam 215 milyon TL harcama ile tamamlanması planlanan Devlet Bahçeli Köprüsü henüz bitirilemedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 1,2 milyar TL harcadığı öğrenilen köprünün, 3,8 milyar TL maliyetle tamamlanabileceği belirtildi.

31 Mart 2019'daki yerel seçimlerin ardından Adana Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na seçilen CHP’li Zeydan Karalar, 2020'de yaptığı bir açıklamada, belediyenin projeyi tamamlayacak maddi imkanı olmadığını dile getirdi. Karalar, 215 milyon TL’ye yapılması planlanan köprü için Ağustos 2020’ye kadar 120 milyon TL harcandığını belirterek, “Proje daha sonra iptal edildi. İnşaatı yapan firmadan projeyi yenilemeleri istediğimizde 600 milyon TL’lik bir fatura ile karşılaştık” dedi.

BirGün’de yer alan habere göre, yapım işi yılan hikayesine dönen köprünün yapımı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzaladığı karar ile 2020'de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na devredildi. Bakanlığın, proje için 700 milyon TL harcayacağı bildirildi. Ancak bakanlığın 2023'e yönelik verileri, köprünün maliyetinin, 1 milyar TL’yi aştığını ortaya koydu.

Toplam bin 668 metre uzunluğunda olması planlanan Devlet Bahçeli Köprüsü için bakanlığın, 2020-2022 döneminde 1 milyar 199 milyon 936 bin TL harcadığı belirtildi. Tamamlanamayan köprüye yönelik merkezi bütçeden 2023 için 350 milyon TL ek kaynak ayrıldı. Projenin başlangıcında 215 milyon TL olarak duyurulan toplam maliyeti ise 3 milyar 885 milyon 895 TL olarak güncellendi.

Cumhurbaşkanlığı Yatırım Programı’na göre köprü, 2026'ya kadar tamamlanacak.