Manavgat İlçesi’nde hizmet veren 5 yıldızlı bir otelde tatil yapan turistin odasını temizleyen görevliler, turistin ağzı açık çantalarında otele ait çok sayıda malzeme görünce durumu yetkililere haber verdi. Otel yönetimi turistin geldiği seyahat acentesi sorumlusuyla çantaları kontrol etti ve bu anları cep telefonu kamerasıyla görüntüledi. Turiste ait çantalardan birinde, ağzına kadar dolu elma ve portakal, diğerinde yine otele ait çok sayıda şampuan, bitki çayı, siyah çay, meyve suları, maden suyu, tuvalet kağıdı ve havlular bulundu. Otelin genel müdürü Seyfi Öksüz, yerli ve yabancı turistler için her şey dahilin anlamının ‘biz para ödedik, geldik, burada her şeyi bedava yeriz, içeriz. Kural tanımayız’a dönüştüğünü belirtti.
Yine başka bir turistin odasında ise 2 çanta dolusu otele ait şampuan, duş jeli ve tuvalet kağıdı bulundu.
Öksüz, ultra her şey dahil sistemle hizmet verdiklerini, 24 saat boyunca yiyecek- içecek servisi yapıldığını belirtti. Buna rağmen turistlerin odalarına yiyecek içecek taşıdıklarını anlatan Öksüz, “Büfeden poşetlere veya sırt çantalarına meyve, reçel, bal, bitki çayı, siyah çay ne bulurlarsa toplayıp, odada biriktirip giderken de alıp yanlarında götürüyorlar” dedi.
Yaşadıkları olayı sosyal medyadan paylaşan Seyfi Öksüz, “Biz kimseden bir şey esirgemiyoruz. ‘Çok yiyorlar, yediler, bitirdiler’ demiyoruz. Bizim söylemek istediğimiz, odada yemek yenmez, hem yiyorsun hem kirletiyorsun hem de şikayet ediyorsun. Otelden çıkarken rica etseler zaten sadece biz değil diğer otel işletmecileri bu isteklerini karşılayacaktır. Ayrıca 24 saat boyunca otellerimizdeki büfeler açık. Diledikleri gibi yiyip içebilirler. Meyve, yemek, içecek ne isterlerse var” dedi.
Sosyal medyada yaptıkları paylaşım nedeniyle eleştiriler aldıklarını ifade eden Seyfi Öksüz, ‘5 kilo portakaldan, 3 kilo elmadan otel mi batar, toplasan 10 kuruş etmeyecek bir malzemeyi medya konusu yapıyorsunuz’ şeklinde yorumlara tepki gösterdi. Odaya götürülen yiyecek ve içecekler nedeniyle odalara karınca ve böcek girdiğini kaydeden Öksüz, “Bunlar için de bize ciddi anlamda şikayet geliyor” dedi.
Yerli ve yabancı turistler için her şey dahilin anlamının ‘biz para ödedik, geldik, burada her şeyi bedava yeriz, içeriz. Kural tanımayız’a dönüştüğünü belirten Seyfi Öksüz, şöyle dedi: “Ultra her şey dahilde 24 saat, 7×24 hizmet. 24 saat boyunca misafirlerimiz ücretsiz yiyebilir, içebilir. Gece büfesi de var. Biz bir taraftan bazı olumsuz durumları önlemek için sistemi, konsepti genişletiyoruz. Yani misafirin dışarı çıkmasına gerek yok. Odasında bir şey yemesine gerek yok. Acıkan bir insan gecenin 3’ünde de restoranımızda yemek yiyebilir, içecek alabilir. Ancak bu bir alışkanlık oldu artık. Müşteri yediğini yiyor, yiyemediğini ise odasına çıkarıp biriktiriyor, giderken de toplayıp götürüyor.”
Yakın zamanda başka bir tesiste seri olarak turistin çantasında 12 çatal, 12 bıçak, 12 tatlı kaşığı, 12 tatlı çatalı ve 6 bardak çıktığına değinen Öksüz, “Yani evlenmek isteyen insanın çeyiz düzmesi gibi adam istiflemiş. Bunu yapanlar sadece bir Rus, bir Ukrayna, bir Alman, bir Norveçli, bir Türk değil; genelde yaşadığımız bir sıkıntı. Diğer otellerde de var aynı durum. Bazı oteller artık havlulara çip taktırıp önlem almış durumda. Bunu bile yapan oteller var artık” diye konuştu. Seyfi Öksüz, kurallara uymayan tatilcileri uyardıkları zaman kendilerini sosyal medya veya uluslararası seyahat sitelerinde olumsuz yorum yazmakla tehdit ettiklerini ifade etti.