Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, son grup toplantısında Marmaray’ı 6 yılda 403 milyon yolcunun kullandığını açıklamıştı. Buradan hareketle Marmaray’ın bu süre zarfında 1.4 milyar lira gelir sağladığı hesaplandı.Türkiye’nin en önemli ve büyük projelerden olan Marmaray, Avrupa ve Asya kıtaları arasında kesintisiz demir yolu ulaşımı sağlayan Marmaray, hizmete başladığı 2013 yılından itibaren milyarlarla ifade edilen bir ciroya ulaştı. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 30 Ekim tarihli grup toplantısında yaptığı konuşmada, Marmaray'ı 6 yılda yaklaşık 403 milyon kişinin kullandığını ifade etmişti.
Açılışının yapıldığı 29 Ekim 2013 tarihinden bugüne, yaklaşık 403 milyon yolcunun yararlandığı Marmaray'ın, yolcu başı kullanım ücreti ortalama 3.40 lira olarak hesaplandığında, devletin kasasına yaklaşık 1 milyar 402 milyon TL girdi.
Hizmete alındığı ilk yıllarda, Kazlıçeşme - Ayrılık Çeşmesi durakları arasında kişi başı 1.95 lira tarife ücreti ile sefer yapan Marmaray, sonraki yıllarda sırasıyla 2.15 ve 2.30 liraya yükseldi. Marmaray, 8 Mart tarihinde Gebze - Halkalı banliyö hattının devreye alınarak uzatılmasıyla bir yolcu için bir uçtan diğer uca taşımacılık 5.70 lira oldu. Bir kişi için baz alınan yolculuk ücreti bu süreçte uygulanan ücret tariflerin ortalaması olan 3.40 lira olarak kabul edildiğinde, yapılan hesaplamalara göre Marmaray 6 yılda devletin kasasına yaklaşık 1 milyar 402 milyon gelir ekledi.
76.6 kilometrelik Gebze - Halkalı banliyö hattı İstanbul’un iki ucunu birbirine bağlanmış oldu. Banliyö hattının durakları Mustafa Kemal’den başlayarak Küçükçekmece, Menekşe, Florya, Yeşilköy, Yeşilyurt, Ataköy, Bakırköy, Yenimahalle, Zeytinburnu, Kazlıçeşme, Yenikapı ve Sirkeci'den oluşuyor. Marmaray ile Anadolu Yakası'na geçen hat ise Üsküdar, Söğütlüçeşme, Feneryolu, Göztepe, Erenköy, Suadiye, Bostancı, Küçükyalı, İdealtepe, Süreyya Plajı, Maltepe, Cevizli, Atalar, Başak, Kartal, Yunus, Pendik, Kaynarca, Tersane, Güzelyalı, Aydıntepe, İçmeler, Tuzla, Çayırova, Fatih, Osmangazi, Darıca ve Gebze'den oluşuyor. (İHA)