İBB, Beylikdüzü ve Avcılar arasındaki trafik sıkışıklığını büyük oranda giderecek projeyi tamamladı. Haramidere Ambarlı Caddesi ve Liman Yolu Caddesi birleşiminde imalatı yapılan yol ve kavşağı hizmete açan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü metro hattı için bekledikleri bakanlık onayının hâlâ çıkmamış olmasını eleştirdi. “Bu hattın hala bakanlıkta rafta tutulmasının, bir imzanın esirgenmesinin, yolculuğun hızlanmasının önüne engel konulmasının anlamsızlığını zihnimde çözemiyorum” diyen İmamoğlu, “Bu akıl tutulmasıyla ilgili, yorum dahi yapacak bir durumda değilim. Ne diyeyim? Allah'a havale ediyorum. Ama söyleyeyim: Allah'a havalemizin de maksimum bir senesi kaldı. Ondan sonra milletimiz gerekli cevabı verecek“ şeklinde konuştu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Beylikdüzü ve Avcılar arasındaki trafik sıkışıklığını büyük oranda giderecek, Haramidere Ambarlı Caddesi-Liman Yolu Caddesi kesişimi yol ve kavşak projesini tamamladı. Yol ve kavşak açılışı için düzenlenen törende konuşan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, “İstanbul iki kıtaya yayılan bir şehir ve çok yoğun bir kentsel hareketlilik yaşıyor. Bu nedenle de kronikleşmiş -ama lokal ama bölgesel ama İstanbul'un geneliyle alakalı- uzun yıllara dayanan bir trafik sorunuyla karşı karşıyayız. Huzurlu bir kent arzusu içerisindeyiz. Bu anlamda göreve geldiğimiz günden bugüne trafiği rahatlatmak adına, birçok çalışmayı harekete geçirdik, tamamladık ve devam ediyoruz işimize” dedi.
Bu kapsamda Başakşehir, Silivri Selimpaşa, Tuzla ve Bostancı gibi bölgelerde yaptıkları kavşak çalışmalarını örnek veren İmamoğlu, “Yaptığımız her işin kalıcı olabilmesi adına da sadece yol, kavşak, üst geçitle bitirmiyoruz. Aynı şekilde o çevrede etki alanında bulunan ve sorunları daha derinden gören bir anlayışla ama atık su ama yağmur suyu gibi altyapı hizmetleri -ki bu hizmetler gerçekten inşai faaliyetler esnasında en yorucu ve belki çevreyi en fazla rahatsız eden çalışmalardır- ama bunları ihmal etmeden, kusursuz bir biçimde yapılmasını sağlayarak vatandaşlarımızın hizmetine sunulması için de özel bir gayret ortaya koyuyoruz” şeklinde konuştu.
Hedeflerinin İstanbul'daki trafiği rahatlatmak olduğuna vurgu yapan İmamoğlu, konunun tüm paydaşlarıyla birlikte kentsel hareketlilik odaklı bir çalışma yürüttüklerinin altını çizdi.
Kentin batı yakasındaki ilçelerden Esenyurt, Beylikdüzü ve Avcılar’ın, yaklaşık 3,5 milyonluk bir nüfusu barındırdığına dikkat çeken İmamoğlu, bölge için hayati önemdeki Esenyurt-Mahmutbey metro hattındaki çalışmaların sürdüğü bilgisini paylaştı. İstanbul’un en yüksek maliyetli projesi olan hattın; Küçükçekmece, Başakşehir, Avcılar ve Esenyurt ilçelerinden geçtiğini hatırlatan İmamoğlu, “Hattı tabii onu orada bırakmadık. Esenyurt Meydanı’ndan yine Avcılar'a getiriyoruz ve D100 Karayolu üzerinden, hemen Parseller’in alt bölümünde bulunan duraktan Beylikdüzü-Sefaköy hattıyla da birleştiriyoruz” dedi. Bölge için yaklaşık 20 yıldır konuşulan İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü metro hattı için bekledikleri bakanlık onayının hala çıkmamış olmasını eleştiren İmamoğlu, “Bu hattın hala bakanlıkta rafta tutulmasının, bir imzanın esirgenmesinin, yolculuğun hızlanmasının önüne engel konulmasının anlamsızlığını zihnimde çözemiyorum. Yani bu akıl tutulmasıyla ilgili, yorum dahi yapacak bir durumda değilim. Ne diyeyim? Allah'a havale ediyorum. Ama söyleyeyim: Allah'a havalemizin de maksimum bir senesi kaldı. Ondan sonra milletimiz gerekli cevabı verecek“ diye konuştu.
İlçe belediye başkanlığı döneminde, önceki İBB yönetimiyle yaşadıkları trajik hikayeler olduğunu aktaran İmamoğlu, “Hepinizin huzurunda söz veriyorum: Bugün mensubu bulunduğum siyasi partinin belediye başkanları olsun olmasın, 39 ilçe belediyesine asla ve asla böyle bir anı bırakmayacağım. Nasıl bir anı? ‘Bize engel oldu, bize yaptırmadı, bize yapmadı.’ Tam aksine, bazen ilçe belediyeleri üzerinden -ki devletimizin başka kurum ve kuruluşlarının gücünü kullanarak- hala işlerimizin engellenmeye çalışıldığının da altını çizelim. Ancak bütün bu zorluklar tek bir sonuca ulaşıyor. O da bizim; şehrimize, ilçelerimize, milletimize, daha şevkli, daha cesur, daha kararlı hizmet yapma yolculuğu. Başka hiçbir şey bize kazandırmıyor diyebilirim” ifadelerini kullandı.
Açılışını yaptıkları yol ve kavşak çalışması ile ilgili bilgiler paylaşan İmamoğlu, projenin faaliyete geçmesiyle birlikte, Esenyurt ve Beylikdüzü trafiğinde rahatlama yaşanacağını belirtti. Geçmiş dönemde kente karşı kötü uygulamalar yapıldığını vurgulayan İmamoğlu, şu örnekleri verdi:
“Kötü uygulamalardan ders çıkartmak gerekir. Ambarlı Limanı, Türkiye'nin ve hatta belki Avrupa'nın en büyük konteyner limanlarından birisi. Liman yapılırken, biliyoruz arka bölgesinde böyle bir şehirleşme yoktu. Ben, dün gibi hatırlıyorum. 2000’li yılların başında, 90’lı yılların sonunda yapılan büyük ölçekli çevre planlarında, bu limanın tren yoluyla bağlantısının bile çalışıldığını hatırlıyorum. Bu limanın bir lojistik merkeziyle ilgili büyük ölçekli planları gözümle gördüm. O zaman belediyeci değilim, siyasi değilim. Bir iş insanı olarak, bir sunumda bunları dinledim. Bunları tümden heba eden ve özellikle bir tıkaç gibi, bütün bu sürecin önüne büyük bir bariyer oluşturan çok kötü bir Esenyurt imar ve şehir planlaması, bu bölgeyi ne yazık ki kendi içine hapsetmiştir. Yolları, izleri, oradaki sanayi oluşumunun yerlerine, koca koca 40 kat, 50 kat binalar yaparak oraya o imar izinlerini çıkartarak, ne yazık ki hem bu bölgeye hem liman taşımacılığına hem İstanbul'a büyük bir ihanet edilmiştir.”
Esenyurt’un nüfusunun süreç içerisinde, mültecilerle birlikte, 1,5 milyon rakamına doğru yol aldığını aktaran İmamoğlu, şunları söyledi:
“Esenyurt, neredeyse Beylikdüzü ilçesi kadardır. Beylikdüzü de 400 bine yakın nüfusa sahiptir. Yaklaşık 20 sene önce nüfusları aynı olan iki yerin, bugün birisinin 1,5 milyona doğru gitmesinin, öbürünün ise 400 binlerde durmasının altında, ‘kötü şehircilik’le ‘iyi şehircilik’ kıyaslaması vardır. Sadece kendi yaşayanlarına sıkıntı vermiyor bu yanlış uygulama. Aynı zamanda İstanbul'a ve limana etkisi. Bu şehirlere ve ülkelere, bütüncül bakışın temel sebebidir. Yani biz meseleye böyle bakmaz isek, büyük sürprizlerle hem şehrimizi hem ülkemizi hem milletimizi büyük sıkıntıların içerisine sokarız. Bu bağlamda planlamayla ilgili, stratejiyle ilgili, yaşamsal, kentsel süreçlere dair bilimsel ve akılla beraber süreç yönetiminin, bu ülkeye iyi geleceğinin; tek kişilik aklın da nasıl büyük felaketlere sürükleyeceğinin olağanüstü ders verici bir dönemini yaşadık, yaşıyoruz. Akılcı ve bilimsel bir döneme adım atmanın önemli bir safhasındayız, aşamasındayız. İşte yaptığımız bu bilinçli çalışmalar ve akılcı stratejilerle beraber, iyi biliyorum ki İstanbul'un güzelleşmesi, Türkiye'nin güzelleşmesi demek. İstanbul'un iyileşmesi, Türkiye'nin iyileşmesi demek. İstanbul'un zenginleşmesi, Türkiye'nin zenginleşmesi demek. Bu bağlamda sorumluluğumuz büyük.”
Açılış öncesinde, Beylikdüzü Belediye Başkanı Mehmet Murat Çalık ve İBB Genel Sekreter Yardımcısı Gürkan Alpay da birer konuşma yaparak, projeyle ilgili detaylı bilgiler verdi. Bölge trafiğini rahatlatacak yol ve kavşak; İmamoğlu, CHP milletvekilleri Sibel Özdemir, Turan Aydoğan, Çalık, Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli ve Büyükçekmece Belediye Başkanı Hasan Akgün tarafından kesilen kurdele ile hizmete açıldı. Proje kapsamında; 350 metre uzunluğunda altgeçit, Ambarlı Caddesi’ni Liman Caddesi’ne bağlayan 188 metre artgerme köprü, Haramidere’ye bağlanan 600 metre uzunluğunda yağmur suyu menfezi, Liman Caddesi üzerinde 2 açıklıklı yaya üst geçidi, Sarızeybek Caddesi üzerinde 2.2 kilometre uzunluğunda bölünmüş yol, Ambarlı Caddesi’ni Liman Caddesi’ne bağlayan 530 metre uzunluğunda bölünmüş yol inşa edildi.