İyi Parti Grup Başkanvekili Lütfü Türkkan, Halkalı – Gebze banliyö tren hattında kullanılan vagonlar ile ilgili soru önergesi verdi. Türkkan, vagonların durumu ve Güney Kore’den ithal edilen 440 vagonlu tren setlerinin akıbetiyle ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’a sordu.
Yeniçağ'daki habere göre, Halkalı – Gebze Banliyö hattında proje bir türlü tamamlanamadığı için Halkalı–Sirkeci arasında 2012 yılından beri, Haydarpaşa–Gebze yönünde ise 2013 yılından beri seferler yapılamıyordu. 31 Mart yerel seçimleri öncesi hizmete açılan hat ile birlikte seferler yeniden başladı. 12 Mart 2019 Günü yapılan açılışta konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, hat boyunca çalışan 440 vagonun 300 tanesinin yerli olduğunu söyledi. Konuyla ilgili konuşan Türkkan, ”Sayın Cumhurbaşkanı 300 vagon yerli diyor ama o halde Güney Kore’den ithal edilen vagonlar nerede?” diye sordu.
Türkkan, “Hep söylüyoruz yapılan hizmetlere biz körü körüne karşı çıkmıyoruz. Yapın ama çalmayın diyoruz. Yetim hakkını düşünün bu halkın vergilerini en iyi şekilde kullanın diyoruz. Ya da birilerinin cebini doldurmayın diyoruz. Ama yaptıkları her projede olduğu gibi burada da bir suistimal var. Diyor ki mesela Sakarya’daki Tank Palet Fabrikası için 50 milyon lira yatırım gerekliydi. O yüzden Katarlılara ve onların buradaki ortağına sattım. Sattım da diyemiyor kiralamış. Ben dinlerken utandım, dalga mı geçiyorsunuz? Vagonlar için 460 Milyon Euro buluyorsun da 50 milyon lira mı bulamıyorsun?” dedi.
İYİ Partili Türkkan, Güney Kore’den ithal edilen 440 vagonun 2012 yılında Kocaeli’nin Derince Limanı’na getirildiğini ve getirilen tren setleri için 5’li ve 10’lu vagonlar olmak üzere yaklaşık 460 milyon Euro ödendiğini açıkladı. Türkkan, trenlerin 12 tanesinden sadece 5’li vagonlu olanlarının Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme arasında kullanabildiğini söyledi.
10 vagonlu 38 treni Haydarpaşa’da, İzmit’te çok uzun süre atıl durumda bekletildiğini söyleyen Türkkan, “Banliyö hattını yıllarca tamamlayamadılar, para bulamadılar güya. Yıllarca bu trenler depolarda bekledi durdu. Sonuçta dönemine göre içinde belli bir teknoloji ve elektronik sistemler var. Bunlar bu süreçte zarar gördü eskidi. Bir de bu tren setlerini TIR'lara yükleyip Köseköy’e götürdüler, orada sisteme entegre edip hizmete soktular. Tren içi eksiklikleri tamamlayabildiler mi? 11 Mart’ta açılacaktı sorunlar çıktı 12 Martta açtılar. En basit iş olan bilet geçiş sistemini bile çözemediler. Bu trenler riskli. Bu hattı yüz binlerce insan kullanacak, bu nasıl sorumsuzluktur” dedi.