Karar Genel Yayın Yönetmeni'nden Diyanet'in reklamına tepki: Toplumsal normları sanki dinin gereğiymiş gibi göstermeye çalışmış

Karar Genel Yayın Yönetmeni'nden Diyanet'in reklamına tepki: Toplumsal normları sanki dinin gereğiymiş gibi göstermeye çalışmış

Karar gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İbrahim Kiras, Diyanet'in tepki çeken aile temalı kamu spotu hakkında önemli bir probleme işaret ederek, "Dini 'asrın idrakine söyletmesi' gerekirken, tam aksine geçmiş asırlara ait toplumsal normları sanki dinin gereğiymiş gibi göstermeye çalışmış" ifadelerini kullandı.

Mustafa Kiras'ın "Kekle çayı kadına getirse" başlıklı yazısının bir kısmı şu şekilde:

"Ateizmin ve Deizmin altın çağını yaşadığı bir dönemde Diyanetin dinî konularda topluma ulaştırma ihtiyacı hissettiği bir mesaj yok mudur?

Diyanetin filminde bundan çok daha önemli başka bir problem var: Dini “asrın idrakine söyletmesi” gerekirken, tam aksine geçmiş asırlara ait toplumsal normları sanki dinin gereğiymiş gibi göstermeye çalışması.

Filmde bir erkek koltukta otururken eşi bir tepside çay ve kek getirip ikram ediyor. Elindeki telefona dalmış olan adam karısının yüzüne bile bakmadan alıyor bardağı ve tabağı. Bu davranışı yalnızca cep telefonunun kabahati olarak göstermesi bir yana Diyanet’in filminde erkek ve kadının ev içi rollerini bugün şehirleşme ve yaygın eğitim aracılığıyla artık geçmişte bırakılmaya çalışılan birtakım sosyokültürel kalıplar içinde yansıtması en azından yanlış bir mesaj

Bir kadının evin salonundaki koltukta rahat rahat oturan kocasına çay ve kek servisi yapması hayatın olağan akışı içinde anormal de değil, yanlış da değil. Ama bu görüntünün aile hayatının normu gibi veya karı-koca ilişkisinin sembolü gibi kabul edildiği izlenimini vermenin günümüzde özellikle kadınların çoğu tarafından hoş karşılanmayacağı bilinmek durumunda."

Yazının tamamı için tıklayın