Kamu Personel Seçme Sınavı'nda (KPSS) 81 puan alarak kendi alanında Türkiye 60. olan Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü mezunu, mülakatta elendi. Mülakatta sorulan 10 soruyu da bildiğini ifade eden aday yerine, KPSS’den 61, 65, 66 puan alanlar mülakatta yüksek puan verilerek işe yerleştirildi.
BirGün’de yer alan habere göre, 2018 yılında Konya Selçuk Üniversitesi Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü’nden mezun olan aday, Kamu Personeli Seçme Sınavı’na (KPSS) girerek 81 puanla kendi alanında ülkede 60’ıncı oldu.
Ardından Ocak 2021 tarihinde İçişleri Bakanlığı’nın 4/B sözleşmeli olarak 112 acil çağrı merkezlerine personel alımı yaptığı ilana başvuran aday, katılımcılar arasında dördüncü sıraya yerleşti.
Ancak mülakat sınavına giren kişi 41’inci sıraya düşürülerek elendi. KPSS’den 61, 65, 66 puan alanlar ise mülakatta yüksek puan verilerek işe yerleşti. KPSS’den 61 puan alan bir kişinin puanı mülakat sonucunda 82’ye yükselirken, diğerinin puanı ise 68’e düşürüldü.
Aday KPSS’ye hazırlanma sürecini şöyle anlattı: “8-9 aylık yoğun ve çok zorlu bir çalışma sürecim oldu. Önlisans eğitimimi bitirdikten sonra 2020 yılında KPSS’ye girdim ve 81 puan aldım. Ardından İçişleri Bakanlığının 4B sözleşmeli olarak 112 acil çağrı merkezlerine personel alımı yaptığı ilanı ve bizim bölüme 800 kadro verildiğini gördüm. Daha sonrasında bu alıma 22-29 Ocak arasında başvurular verilmeye başlandı.”
Bu başvuruda her adaylara tek il tercih hakkı verildiğini kaydeden aday, kendisinin de Eskişehir’i tercih ettiğini ifade etti. Yalnızca 20 kişinin işe alınacağını söyleyen ve puan sıralamasında dördüncü olarak başvurduğunu dile getiren aday: “Başvurumuzu yaptık ve sözlü mülakat listeleri açıklandı. Aile ve kaç kardeşsiniz sorularını çıkartırsak tam 10 soru soruldu ve hepsini bildim.” ifadelerini kullandı.
Benzer bir olay da Iğdır’da yaşandı. KPSS’den 88 puan alan B.K., B.B., ve S.Ç. İçişleri Bakanlığı’nın 112 acil çağrı merkezinde çalışmak üzere başvurdu. Fakat üçüne de mülakatta düşük puan verilerek elendi.