Kriz sektörü havacılığı ekimden sonra etkileyecek

Kriz sektörü havacılığı ekimden sonra etkileyecek
Şahabettin Bolukçu, şu anda krizden çok fazla etkilenmeyen havacılık sektörü için uyardıOnur Havayolları Genel Müdürü Şahabettin Bolukçu, dünyadaki ekonomikkrize rağmen Türkiye'de havacılık sektörünün çok büyük bir krizyaşamadığını belirterek, ''Yaşamayabilir mi onu bilmiyorum. Ekimayından sonra göreceğiz'' dedi.Bolukçu, Atatürk Havalimanı'nda görev yapan muhabirlerle bir arayagelerek havacılık sektörü ve şirket operasyonları hakkında bilgi verdi.Türkiye'de açıklanan son büyüme rakamlarının, krizin ekonomiyi büyükoranda etkilediğini gösterdiğini vurgulayan Bolukçu, şunları kaydetti: ''Dünyadaki mevcut ekonomik kriz bütün sektörleri çok fazla etkiledi.Havacılık sektörünün karından bir parça yedi. Tüm havacılık sektörüiçin konuşuyorum, havacılık sektörü çok büyük bir kriz yaşamadı.Yaşamayabilir mi onu bilmiyorum. Ekim ayından sonra göreceğiz.Türkiye'deki enflasyonun düşme nedenlerinden biri taşımamaliyetleridir. 2003 yılında 149 lira olan İstanbul-İzmir bileti şuanda 49 lira. Türkiye'de rakamlar terse dönmüştür. Bu da rekabet,liberal ekonomi ve verimlilikten kaynaklanıyor.''2010 yılında yeni hatlar açmayı düşündüklerini kaydeden Bolukçu, uçuşoperasyonlarına da Atatürk Havalimanı'ndan devam edeceklerini belirtti.Bolukçu, ''Biz rekabeti seviyoruz. Ancak bu rekabet biraz adaletliolmalı. Bizim Sabiha Gökçen'den uçuş yapmamız için sürekli teklifgeliyor. Ama Atatürk Havalimanı'nda yerleşmiş bir düzenimiz var. Biz şuan durumdan memnunuz. Tabii, tarifeli uçuş isteği olan her yerdenuçarız. Bu Sabiha Gökçen olmuş, Isparta olmuş, hiç fark etmez. Yeter kiböyle bir teklif gelsin'' şeklinde konuştu.İç hatlarda çapraz uçuşlara başlamayı planladıklarını da kaydedenŞahabettin Bolukçu, Onur Havayolları'nın uçak filosunu genişletmekonusunda temkinli hareket ettiğini söyledi. Bolukçu, şunları kaydetti:''Biz, filomuzun 43 uçak olmasını istemiyoruz. Sürekliliği olan,sürdürülebilir bir filo yapısı istiyoruz. Sürdürülebilirden kasıt, 12ay iş verebileceğimiz, onları uçurabileceğimiz, verimlilik eldeedeceğimiz bir filo yapısı. Bu 24 olur, 27 olur ama şimdiden 50-60 uçakgibi rakamları ben pek ciddi bulmuyorum. Dünya krizdeyken '2013 yılında50 uçak olacağım' demek doğru değil. Biz krizlerde büyüme trendinigösteren bir firmayız. Bugün bir uçak kiraladık, uçak Ekim ayındagelecek. Filomuz A320-A321 olarak büyüyecek. Biz hedefimize sağlam amadikkatli ilerliyoruz. 12 ay uçabilen uçak istiyoruz. Yerde yatan uçakistemiyoruz.''Karbon kotası ve filo değişimiOnur Havayolları Genel Müdürü Şahabettin Bolukçu, Avrupa Birliği'nin,Kyoto Protokolü çerçevesinde 2012 yılına kadar karbon emisyonlarınagetirdiği sınırlamaları havacılık sektörüne taşıma kararını çokönemsediklerini vurgulayarak, ''Onur Havayolları olarak, gerekençalışmalarımızı başlattık. Bu kapsamda 2012 yılına kadar filomuzdabulunan MD (McDonnell Douglas) tipi uçakları Airbus 320 ve 321'lerledeğiştireceğiz. Önümüzdeki yıl filomuzdaki MD'lerin yarısını göndermişolacağız. MD uçaklarının Türkiye'nin coğrafi şartları için en uygunuçaklar olduğunu söyleyebilirim ama biz de ticari bir kuruluş olarak budeğişime ayak uydurmak zorundayız. Aksi takdirde 2012 yılında devreyegirecek olan 'karbon kotası'na takılırız'' diye konuştu. Ayakbastı parasıŞahabettin Bolukçu, dünya havacılık sektöründe ekonomik krize karşıönlemlerin alındığını ve teşvik paketlerinin devreye sokulduğunuhatırlatarak, ''Antalya Havalimanı'ndaki Fraport-IC Holdingortaklığının 1 Ocak 2010 tarihinden itibaren yolcu başına alınan 15dolar ücreti, 15 avroya çıkaracağı duyumları alıyoruz. Bunun doğrulukderecesini bilmiyoruz, doğru olması durumunda bu yüzde 40-45 gibi çokbüyük bir zam anlamına geliyor. Buna bir anlam veremiyoruz'' dedi.