Marketlerin satışı düştü, cirosu arttı

Marketlerin satışı düştü, cirosu arttı

Döviz kurlarının yükselmesiyle zirve yapan süpermarket enflasyonu, satış adetlerini düşürdü. Ancak, cirolar artmaya devam etti.

Sözcü’den Sayime Başçı’nın Nielsen tarafından yayınlanan 2018 yılı ‘Hızlı Tüketim Ürünleri Pazarı' raporundan aktardığına göre, Perakende sektöründe temel tüketim ihtiyaçlarından oluşan hızlı tüketim ürünleri market raflarında yüzde 42'lik enflasyonu görürken, pazar zamlarla büyüdü.

Temizlik ürünlerinden temel gıda ve kişisel bakım ürünlerine kadar geniş bir segmentten oluşan hızlı tüketim ürünleri 2018'de toplamda yüzde 14'lük ciro artışı yakalarken, satış adetleri ise bir önceki yıla göre yüzde 3 büyüyebildi.

Kur krizinin ardından süpermarket raflarında, kağıt ürünleri yüzde 42.3, temizlik ürünleri yüzde 42, süt ürünleri ise yüzde 33.7'lik enflasyon rakamları ile rekora koşan ilk 3 kategori oldu.