Aka, Hicaz Demiryolu’nun tekrar canlandırılması için Türkiye’deİstanbul-Ankara-Konya yüksek hızlı demiryolu hattı inşaatının devamettiğini aktararak, şu bilgileri verdi: “Konya-Karaman-Adana sınırrehabilitasyon projesinin yapımına kısa sürede başlanacak. MarmarayProjesi ve İstanbul-Edirne Hızlı Tren Projesi de tamamlandığında SuudiArabistan yarımadası ile Avrupa, Türkiye üzerinden modern bir demiryoluile bağlanmış olacak. Türkiye projeye hızlı tren istasyonlarıylabaşladı. Diğer ülkelerin de projeleri var. Suriye, Ürdün ve SuudiArabistan 2010-2012 gibi projelerini tamamlayacak. Proje bittiğindeİstanbul’dan yola çıkan bir tren, 24 saatte Mekke’de olacak.”
İlk demiryolumuzu İngilizler yaptı
Osmanlı topraklarında ilk demiryolu, İngilizler tarafından 1851’deinşasına başlanan ve 1856’da açılan İskenderiye-Kahire demiryolu oldu. 1870’de başlanan ve 1888’de tamamlanan 1279 metre uzunluğundaki RumeliDemiryolları projesiyle Paris, Viyana ve Berlin gibi başkentlerİstanbul’a bağlandı. Bu proje, kutsal topraklara da demiryolu ilebağlanma fikrini doğurdu. Bu dönemde Osmanlı demiryolları Avrupa devletlerini birbiriyle rekabetettiği yatırımlar haline geldi. 1898’de Bağdat Demiryolları’nın imtiyazhakkı Almanlara verildi. Almanya’yı İstanbul üzeriden Basra Körfezi’nebağlayacak olan projeye de 1903’de başlandı.