Facebook ve Instagram’ın çatı şirketi Meta, temmuza kadar olan üç aylık reklam satışlarında düşüş yaşadı. Şirket, tarihinde ilk defa bir önceki yılın aynı dönemine göre gelir düşüşle karşılaştı.
BBC’de yer alan habere göre, Meta’nın toplam geliri yüzde 1’lik bir düşüşle 28.8 milyar dolara gelirledi. Öte yandan şirket, platformlarda kullanıcı düşüşü yaşamadı.
Temmuza kadar olan üç ayda reklam satışlarında düşüş yaşayan Meta’yla ilgili analistler, büyümenin pik noktasını geçmiş olabileceğini söyledi.
Şirketin net kârı, ikinci çeyrekte yüzde 36 azalışla 6,7 milyar dolara geriledi. Meta, 2021'in nisan-haziran döneminde 10,4 milyar dolarlık kâr açıklamıştı.
Şirketin 2021'in ikinci çeyreğinde 3,61 dolar olan hisse başına kârı da bu yılın aynı döneminde 2,46 dolara indi.
Genelde küresel reklam piyasasının yüzde 20’sini kontrol eden Meta, yatırımcıları reklam gelirlerinin gelecek aylarda da düşebileceği konusunda uyardı.
Meta CEO’su Mark Zuckerberg, şirketin gelecek yıl içinde işe alımları yavaşlatacağını söyledi.
Meta çatısı altındaki Facebook'un günlük ve aylık aktif kullanıcı sayısında ise bu dönemde artış yaşandı.
Facebook'un günlük aktif kullanıcı sayısı, haziran ayı itibarıyla yıllık bazda yüzde 3 artarak 1,97 milyara ulaştı. Sosyal paylaşım sitesinin aylık aktif kullanıcı sayısı da aynı dönemde yüzde 1 artışla 2,93 milyar oldu.
Meta'dan yapılan açıklamada, yılın üçüncü çeyreğinde şirketin gelirinin 26-28,5 milyar dolar aralığında olmasının beklendiği bildirildi.
Açıklamada, gelir görünümünün, makroekonomik belirsizlikten kaynaklanan zayıf reklam talebinin devam etmesini yansıttığı belirtildi.