Migros'un, yılbaşı kutlama alışkanlıklarını ve yeni yıldan beklentileri ortaya koyan araştırmasının sonuçları açıklandı. Araştırmada, katılımcıların büyük çoğunluğunun yılbaşı akşamında evde ailesiyle birlikte olmayı tercih ettiği ortaya çıktı.
Migros’un, gelenekselleşen yılbaşı araştırmasının sonuçları belli oldu. Araştırmaya katılanların yüzde 80’inin yılbaşı akşamını, ailesi ile birlikte geçireceği, yüzde 74’ünün ise kendi evinde olmayı istediği kaydedildi.
Araştırma; sağlık, mutluluk ve bol kazancın yeni yıl beklentileri arasında ilk sıralarda yer aldığını ortaya koydu. Katılımcıların yüzde 85’inin yeni yıldan en büyük beklentisi ise sağlık oldu.
Araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 67’si yılbaşı akşamı için her zamankinden farklı bir market alışveriş listesi yaptığını söyledi. Market alışverişlerinin ortalama 3 gün önceden ve daha çok eş ya da aileyle birlikte yapıldığı, alışveriş için yüzde 95 oranla zincir marketlerin tercih edildiği ortaya çıktı.
Alışverişlerini online olarak yapmayı tercih eden katılımcılar arasında ise Migros Sanal Market, en çok kullanılan online market uygulaması olarak öne çıktı.
Araştırmada, yüzde 71’lik oranla mezeler, yemek tercihlerinde ilk sırayı alırken; zeytinyağlılar yüzde 48, ızgara kırmızı et yüzde 43, etli yemekler ise yüzde 40’lık oranla mezeleri takip etti.
Yılbaşı akşamlarının vazgeçilmezleri atıştırmalıklar, geçen yıla kıyasla daha da artarak, yüzde 63 ile marketlerdeki indirimlerde ilgi çeken ürün grubu olmaya devam etti. Şarküteri yüzde 51 ile ikinci, meyve-sebze yüzde 46 ile ikinci, kırmızı et ise yüzde 43 ile üçüncü sırayı aldı.
Sevilen ürünleri şık paketlerde bir araya getirerek hem fiyat avantajı hem de pratiklik sağlayan yılbaşı sepetleri ise, dört kişiden biri tarafından tercih edildi.
Araştırmada, Migros müşterilerinin yüzde 73’ünin sevdiklerinin yeni yılı hediyeyle kutlamak istediği belirtildi. Hediye alışverişinin ilk adresi ise yüzde 66 ile alışveriş merkezleri, yüzde 62 ile online alışveriş siteleri oldu.
Hediye alanların ilk tercihi yüzde 53 ile bu yıl da kozmetik olurken, araştırmaya katılanların yüzde 46’sı ev eşyaları, yüzde 41’i ise hazır giyimden yana seçim yapacağını söyledi.