Millet İttifakı "8 koldan" sahada olacak

Millet İttifakı "8 koldan" sahada olacak

Kıvanç El

Millet İttifakı seçim kampanyası öncesinde "siyasal iletişim" çalışmalarını başlatmaya hazırlanıyor. 19 Mart'taki lansman toplantısının ardından 6 parti lideri ile İmamoğlu ve Yavaş, sahada aktif çalışmalara başlayacak.

2 ana hedef var

Millet İttifakı'nın kampanya sürecinde söylem birliği sağlanması hedefiyle 6 parti temsilcisinin yer alacağı siyasal iletişim çalışmalarında, ana çerçeve ve mesajlar birlikte belirlenecek. Kılıçdaroğlu'nun CHP logolu toplantı ve mitinglerden ziyade "Türkiye" vurgusunun ağırlık verildiği bir formatta çalışmalarını yapması hedefleniyor. 

Yapılan ön çalışmalarda kampanyada iki ana hedef belirlendi. Seçimlere katılımın artırılması ve küskün seçmenlerin ikna edilmesi için ayrı çalışma yapılacak. Özellikle 6 partinin teşkilatlarında da bu yönde çalışmalar yapılması istenecek. Kurmaylar, seçime katılımın arttıkça seçimin kazanılması ihtimalinin arttığı değerlendirmesi de yapıyor.

İkinci hedef ise "parlamenter sistemin gerekliliğin daha iyi anlatmak" olarak belirlendi. Daha önce hazırlanan Parlamenter Sistem çalışması  ile Anayasa önerisi de kampanya sürecinde daha çok anlatılacak. Türkiye'nin son yıllarda yaşadığı sorunların ana nedeninin "Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi" olduğu savunulacak ve seçmenlere bu seçimin bir anlamda "sistem seçimi" olduğu da aktarılacak.

Partiler, ortak seçim vaatleri ve çalışmaların yanı sıra kendi seçim beyannamelerini de kamuoyuna açıklayacak. Partilerin farklı görüşleri konusunda hassasiyet olduğunda bu konuda beyannamelerde gerçekleşecek vurgulara da dikkat edilmesi hedefleniyor.