Yazar- müzisyen Sina Koloğlu, Netflix Kültürel Yakınlık Araştırması’nın verilerini değerlendirdi.
Koloğlu Instagram hesabından yaptığı paylaşımda, “Netflix, '‘Netflix Kültürel Yakınlık Araştırması" yaptı ve verileri yayınladı. ABD, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, İspanya, Suudi Arabistan ve Şili’den 13 bin kişi katıldı. Türk dizisi izleyenlerin Türkiye ile ilgili neleri merak ettikleri araştırılmış. Bir yerde, 30'dan fazla Netflix imzalı Türk yapımını izleyen, 190 ülkede 223 milyon abonenin de ortalama görüşü oluyor.” ifadesini kullandı.
Koloğlu şunları kaydetti:
Netflix'teki Türk dizi ve filmleri izleyen kişilerin Türkiye'yi turist olarak ziyaret etme isteği, izlemeyenlere göre 2.6 kat daha fazla. Dünya genelinde turistik ilgisi en çok artan üç ülke ise sırasıyla Brezilya, ABD ve Birleşik Arap Emirlikleri. Dizi ve filmler, Türkçe’ye duyulan ilgiyi de arttırıyor. Netflix’teki Türk yapımlarını izleyen kişiler arasında “Türkçe öğrenmek istiyorum,” diyenlerin oranı, izlemeyenlere göre 4.6 kat daha fazla. Türkçe‘ye ilginin en çok arttığı ülke ise ABD.
Türk kültürüne ilgi de artıyor. Araştırmada Netflix'te Türk dizileri izleyenlerin Türk kültürüne merakı izlemeyenlere göre yüzde 29 daha fazla. Türk mutfağında da aynı. İlginç bir ayrıntı; Türk Edebiyatı'na olan ilgi yüzde 22.
Ayrıntılarda ilginin yelpazesinin ne kadar geniş olduğu da ortaya çıkıyor. Türk dizilerini izleyenlerde bir Türk restoranında yemek yemek isteği yüzde 21, Türk yemeği pişirmek yüzde 23, Türk malı ürün satın almka isteği yüzde 20 ve hamama gitmek isteği yüzde 16 artıyor.
Dizi oyuncularının tıklanmaları tavan yapıyor
Türk dizilerini izleyenlerin ilgi odağı oyuncular. Sosyal medya hesaplarını takip, onları izledikten sonra 5.2 katına çıkıyor.