Orgeneral Akar'ı Akıncı Üssü'nden Çankaya Köşkü'ne götüren pilotun ifadesi ortaya çıktı

Orgeneral Akar'ı Akıncı Üssü'nden Çankaya Köşkü'ne götüren pilotun ifadesi ortaya çıktı

15 Temmuz gecesi rehin alınan Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hulusi Akar’ı, kurtarıldıktan sonra Tümgeneral Mehmet Dişli ile Akıncı Üssü’nden Çankaya Köşkü’ne götüren Pilot Albay Uğur Kapan, Akar’ı götürürken helikoptere F-16’nın eşlik ettiğini söyledi. Kapan, kendisinin de Akıncı Üssü’nde koordinasyonu sağlamakla görevli olduğunu ifade etti.

Habertürk'ten Fevzi Çakır'ın haberine göre Kapan, 15 Temmuz günü Kara Havacılık adına harekâtı Kara Havacılık Komutanı Tuğgeneral Ünsal Coşkun’un yönettiğini belirtti.

Darbe girişiminin ardından tutuklanan ve TSK’dan ihraç edilen Albay Kapan’ın ifadesi özetle şöyle:

''Helikopter ve uçak pilotuyum. Kara Havacılık Okul Komutanımız Tuğgeneral Ünsal Coşkun, 14 Temmuz’da mesai sonrası bizi yanına çağırdı, “Yarın sabotaj ihtimali var, ekibini oluştur. Helikopterlerin kaçırılması gerekiyor. Yarın akşam uçuş faaliyeti olacak. Gece 23.30 sularında buluşacağız. Faaliyet gece 02.00 sularında olacak” dedi. Bunun üzerine ben Mustafa Cin Albay ile Başçavuş Kadir’i ekibime dahil ettim.

Fakat buluşma saati erkene çekildi. Saat 20.30 sularında apronda buluştuk. Aprona geldiğimde 10 tane Sikorsky helikopter vardı. Ben Mustafa Cin Albay ve Kadir Başçavuş ile birlikte helikoptere binip saat 20.50 sularında Akıncı Hava Üssü’ne iniş yaptım. Bizden sonra toplam 9 helikopter daha Akıncı Üssü’ne geldi. Helikopterlerden 2’si Cougar tipi helikopterlerdi.

Akıncı Üssü’nde ben dahil 16 pilot buluştuk. Kara Havacılık Komutanımız Tümgeneral Hakan Atınç’tır. Kara Havacılık Okul Komutanımız ise Tuğgeneral Ünsal Coşkun’dur. Bu harekâtı Kara Havacılık adına organize eden okul komutanımız Ünsal Coşkun’dur. Yapılan faaliyetlerde harekât gecesi saat 01.00’e kadar Tümgeneral Hakan Atınç’ın bilgisinin olduğu, işler kötüye gitmeye başlayınca Atınç’ın geri çekildiği şeklinde bulunduğumuz yerde konuşmalar yapılıyordu. Ancak bu konuşmaların doğru olup olmadığını bilemiyorum.

Helikopterler saat 23.00 sularında uçmaya başladı. 2’şerli gruplar halinde uçuş yapılıyordu. Hangi helikopterin ve hangi pilotun nerede ve kime, nasıl ateş ettiğini bilmiyorum. Jetler havalanmaya başladı, bombalama olunca durumun farkına vardım.

 

"Uçmamak için elimden geleni yaptım"

 

Uçmamak için elimden gelen gayreti gösterdim ve sabaha kadar uçmadım. Akıncı’ya gelen helikopterlerimizden 5’i isabet aldı. En son 3’ü sağlam kaldı. F-16 uçakları da uçmaya başladılar ancak hangi pilotun kullandığını bilmiyorum. Gece 03.45’te Eskişehir Hava Üssünden F-16’lar geldi.

 

"Dişli 'Akıncı'ya dön' dedi, Akar gitmeme engel oldu"

 

Çankaya Köşkü’ne Genelkurmay Başkanı’nı bıraktıktan sonra, yanında bir tümgeneralimiz vardı. Kendisine “Burada mı kalalım?” diye sordum, “Hayır gidin, Akıncı’ya döneceksiniz” dedi. Akıncı’ya uçağın kontrolünde giderken, bizi zorunlu olarak Etimesgut’a indirdiler. Genelkurmay Başkanı, benim Akıncı’ya gitmeme engel oldu. Daha sonra merkez komutanlığı bizi polislere teslim etti. Suçsuzum.

 

"Emirler Whatsapp'taki Atakanlar grubundan"