TPAO'nun entegre şirket olma projesiyle 2006 yılında kurulan TP Petrol (Türkiye Petrolleri Petrol Dağıtım-TPPD), kısa sürede 53 firmanın yer aldığı akaryakıt sektöründe ilk 8'e girdi. Serbest tüketici satışlarında ise şirket 4'üncü sıraya yükseldi. Dünya devi akaryakıt şirketlerinin hemen arkasından sıralamada yerini alan TPPD'nin cirosu da 2 yılda 4 katına çıktı. Halen 100 bayii ile akaryakıt sektöründe faaliyet gösteren şirket, EPDK tarafından geçen hafta açıklanan 2009 Petrol Piyasası Sektörü Raporu'nda yüzde 1,86'lık pazar payı ile 8'inci oldu. Geçen yıl toplam 316 bin ton akaryakıt satan şirketin hedefi, pazarda ilk 5 arasında yer almak.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), şirketlerin beyanlarına göre her gün akaryakıt tavan fiyatını açıklıyor. Kurum bunun için pazarda ilk 8 şirketin birim fiyatlarını baz alıyor. TP'nin de ilk 8'e girmesiyle ortalama fiyatın belirlenmesinde kamu da etkili olmaya başladı. Son zamanlarda öne çıkmaya başlayan TP'yi Lübnan, Libya başta olmak üzere yerli-yabancı şirketler de yakından izliyor. Bilindiği gibi kamu şirketi olan Petrol Ofisi (POAŞ), satılarak özel sektöre geçmişti. POAŞ'ın satışıyla akaryakıt dağıtım işinden çekilen devlet, TP'nin kurulması ile yeniden sektöre girmiş oldu.