Ramazan'la beraber gelen fiyat artışları açıklandı

Ramazan'la beraber gelen fiyat artışları açıklandı
Ramazandan öncesiyle fiyatları kıyaslayan Tüketiciler Birliği, artış yok açıklamalarına rağmen pek çok ürüne zam yapıldığını açıkladı.Ramazan ayından 15 gün önce fiyatları "not eden" TüketicilerBirliği, Ramazanın gelmesiyle birlikte  zam gören ürünleriaçıkladı. Buna göre Ramazanda zam rekortmeni yüzde 44 ile yufka oldu. Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı ve Konya Şube BaşkanıMustafa Dinç, Ramazan ayında zamlanan ürünleri açıklamak için, 15 günönce bir çok ürünün fiyatlarını not ettiklerini söyledi. Ramazan öncesi yapılan uyarılar nedeniyle geciken zamların yavaş yavaşmarket raflarında yerini almaya başladığını ifade eden Dinç, "Uyarılararağmen bir çok ürün zamlandı. Ramazanda zam rekortmeni yüzde 44 ileyufka oldu. Ramazanda zamlanan diğer ürünler ise kırmızı et, yumurta,şeker, hurma, peynir, zeytin ve reçel oldu" dedi. Ramazan sofralarının vazgeçilmezi olan hamur işleri ve börekler içinhazır satılan yufkalarda tam bir keşmekeş yaşandığını anlatan Dinç,yüzde 44’lük zammın ardından kilosu 3,5 liraya yükselen yufkanın,tüketicinin iştahını kaçırdığını belirtti. Dinç, Ramazan ayından 15 gün önce kilosu 18 lira olan dana etininkilosu, Ramazan’da yüzde 10’luk bir zamla 20 liraya, dana kıymanınfiyatı ise yine yüzde 10 zamla 15 liradan 17 liraya yükseldi. Zam gören ürünler arasında yüzde 10’luk bir artışla yumurtanın ve yüzde5’lik bir artışla şekerin de yer aldığını dile getiren Dinç, şekeregelen zammın bayram şekerindeki fiyat artışının da habercisi olduğunuvurguladı. Zam yapmadıklarını açıklamışlardıDinç, hurma fiyatlarında ithalatçıların Ramazan öncesi zamyapmadıklarını açıklamalarına rağmen tezgahlarda fiyat artışlarınınaçıkça görüldüğünü anlatarak, "Geçen yıla göre Acve hurması yüzde 20,Medine hurması ise yüzde 10 zamlandı. Bağdat, İran, Tunus veCezayir’den gelen hurma fiyatlarında ise değişiklik yaşanmadı" dedi. Kahvaltılık çeşitler olan, peynir, zeytin, reçel, bal gibi ürünlerde dedüşük de olsa fiyat artışları görüldüğünü anlatan Dinç, bitkisel yağlarve Ramazan pidesinin ise zam görmeyen ürünler olduğunu söyledi. Değişmeyen etiket kalmadıDinç, marketlerde Ramazan nedeniyle fiyat etiketlerinin neredeyse tamamının değiştiğini dile getirerek, şunları kaydetti: "Küçük oranlı fiyat artışları tüketicinin gözünden kaçmaktadır.Özellikle orucun etkisiyle genelde iş çıkışı ve iftar öncesi yapılanalışverişlerde tüketici açlık hissiyle çoğu zaman fiyatları kontrol etmeden sepetini doldurmaktadır. Her zaman yapılan fiyat, üretimtarihi, son kullanım tarihi, üretim izni gibi kontroller zaman darlığı,açlık ve yorgunluk nedeniyle yapılmamaktadır. Bu yüzden, bu dönemderaflarda yer alan ürünler son kullanım tarihi yaklaşmış ya da geçmişürünler olabilmekte veya sepetiniz her zamankinden daha pahalıyadolabilmektedir."