SEO paketleri kavramına genel bir bakış: “Ucuza SEO iddiaları gerçekçi mi?”

SEO paketleri kavramına genel bir bakış: “Ucuza SEO iddiaları gerçekçi mi?”

SEO, yani arama motoru optimizasyonu, dijital cağda pazarlama faaliyetlerinin neredeyse tamamı internet teknolojileri ile yapılırken, arama motorlarında yükselme gereksinimi; tüm pazarlama etkinliklerinin ilk adımı olarak kabul ediliyor? Pekiyi arama motorlarında üst sıralarda yer almak için gerçekleştirilen SEO işlemlerinin, paket biçiminde sunumu ne kadar efektif? Ajansın hazırlayacağı sabit paketler, her işletme için benzer etkileri ortaya koyabilir mi? Current Works Dijital Pazarlama Ajansı  şirketi kurucusu ve dijital pazarlama uzmanı Ömer Yoluk, konu hakkında açıklamalarda bulunuyor.

Ucuz SEO Arayışı, sektörü bozuyor!

SEO, pazarlamacılar, grafik tasarımcılar ve bilgi teknolojileri uzmanlarının birlikte sunması gereken, stratejik ve karmaşık bir süreç. Ancak maalesef genel olarak müşterilerin “ucuz SEO” veya “ucuz pazarlama” beklentileri nedeniyle sektörde ciddi bir karmaşa yaşanıyor.

Hepimizin takdiridir ki, üç ciddi meslek grubunun bir arada çalıştığı; bunun yanında içerik geliştiriciler, veri girişi uzmanları ve analistlerin de sürece dahil olduğu işlemlerin, ucuz olabilmesi için niteliklerinden kısmak şarttır. Zira bu adımların her birisi, birer maliyettir. Kaldı ki, zaten her site veya sektör için pazarlama yani bizim burada ele aldığımız başlık itibariyle SEO, farklı gereksinimleri içeriyor olduğundan, bu konuda detaylı analizler yapmadan, uzun veya pahalı biçiminde bir fiyatlama yapabilmek de mümkün değildir.

Site sahiplerinin, ucuz iş arayışı elbette sektördeki kimi satıcılar tarafından havada bırakılmıyor. Bizim kesin olarak reddettiğimiz, SEO paketleri sistemi de burada ortaya çıkıyor. Kimi hizmet verenler, örneğin; 5 yıllık SEO paketi veya yıllık SEO paketi gibi sabit içerikleri hizmetleri beyan edip, fayda sağlayabileceklerini iddia ediyor. Pratikte bunun efektif olmasının neden imkansıza yakın olduğunu konuyu basitçe anlatarak izah etmeye çalışalım.

SEO, Projeye Özel Geliştirmeler Gerektirir

SEO, her site için aynı şekilde sürdürülecek bir süreç değildir. Temel site fonksiyonları her site için aynıdır, ancak zaten bu ayarlama ve uyarlamalar zaten SEO sistematiğinde birkaç günü kapsayan işlemlerdir. Örneğin; sitenin hızlı açılması, bağlantıların hata vermemesi, tasarımın karmaşık olmaması, etiket ve linklerin doğru yapılandırılmış olması gibi fonksiyonların zaten her sitede en iyi şekilde biçimlendirilmesi gerekir. Bunlar tüm SEO uygulamalarının içerisinde ilk adımlar olmakla birlikte, henüz işin başı olarak tanımlanabilir.

SEO yapılacak sitenin, hangi ürün veya hizmeti sattığı veya hangi konuda bilgi verdiğine bağlı olarak sektör analizi yapılarak, bu sitenin nasıl bir pazarlama stratejisi kurması gerektiğine karar verilmesi gerekir. Kimi ürün, hizmet veya bilgi kaynaklarının sektörel rekabetleri çok düşük olduğundan, bu siteler için SEO yapılırken maliyetler göreceli olarak düşük olabilir. Ancak kimi sektörlerde çok ciddi rekabet söz konusudur ve bu sitelerin en az rakipleri kadar pazarlama yatırımı yapması gereklidir. Bu yatırım planlanırken, sitenin mevcut durumu ve gelecekte hangi seviyeye ulaşmak istediği dikkate alınarak bir projeksiyon oluşturulur. Buradan anlayacağımız gibi, daha önceden hazırlanmış ve kısıtlı ögeleri içeren bir SEO paketi, bu iki durum iki aynı paket olamaz. Kaldı ki, bazı sitelerin güvenlik ve negatif SEO gibi sorunları olduğundan, öncelikle buna yönelik işlemler yapılması sitenin eğer ceza almışsa bundan kurtarılması gibi gereksinimleri söz konusudur. Bu süreç son derece maliyetli ve zorlu bir süreçtir ve ucuz olabileceğini kimse iddia edemez.

Her adım maliyettir

Ülkemizde maalesef pazarlama, en sondaki maliyetler olarak görülür ancak bu çok ciddi bir hatadır. Evrensel işletmecilik ilkelerine göre pazarlama, işletmenin hayatta kalabilmesi için öncelikli işletme fonksiyonudur. Zira bir ürünü satamıyorsanız, onu üretmeniz bir anlam ifade etmez. Bununla birlikte, güçlü bir pazarlama alt yapısı ile ürün veya hizmetlerinizi daha nitelikli hale getirip, daha çok tüketiciye, daha iyi ürünler satabilirsiniz. Bununla birlikte niteliğiniz ve marka bilinirliğiniz arttıkça, ürün başı kar oranınız da artar. Yani sözün özü; “ödemeden, kazanamazsınız”.

Biz SEO yaparken, belli maliyetlere katlanır ve bunları müşterilerimizle adım adım paylaşırız. SEO birden fazla meslek grubunun bir arada çalışmasını gerektiren bir uygulamalar bütünü olduğundan, danışmanlık hizmetleri maliyetlerinin yanında, bir dizi ek maliyeti kapsar. Bunlar;

  • İçerik Maliyetleri
  • Analiz Maliyetleri
  • İzleme Maliyetleri
  • Yazılım Geliştirme Maliyetleri
  • Sosyal Medya Yönetim Maliyetleri
  • Medya (Görsel ve Video) Maliyetleri
  • Basın Yayın Maliyetleri (basın bülteni yayınlama vb.)
  • Üçüncü Taraf Hizmet Maliyetleri (yayın yapılan platformların bedelleri, influencer bedelleri vb.)
  • Dijital Reklam Maliyetleri

şeklinde sıralanabilir.

Buradaki her maliyet kalemi, her site için farklı şekillerde biçimlenir. Hedeflenen satış hacmi, sektör rekabeti ve mevcut durum, bu maliyetleri ciddi şekilde değiştirir. Buradaki içerik maliyeti kısmı ise sürekli ve önemli bir maliyet kalemidir ve zorunlu gereksinimdir.

SEO, Bir Seferde Yapılıp Bitmez

En büyük yanılgı, bir siteye SEO yapılıp bunun sonsuza kadar efektif kalacağını düşünmektir. Hele ki, “bir yıl geçerli SEO”, “5 yıl geçerli SEO” gibi iddialar; işlemin doğası ile çelişir. Zira Google, hiçbir siteye hiçbir koşulda sonsuza kadar aynı sırada kalma garantisi vermez. SEO, uygulanmaya devam edildiği sürece efektiftir ki, belirttiğimiz rekabet koşulları zaten sıralama değerlerini sürekli etkiler. Yani rakipleriniz hareket ettikçe, siz de hareket etmek durumundasınız. Bununla birlikte zaten Google, etkinliği sürmeyen işletmeleri pasif markalar olarak kabul eder ve geri sıralara iter.

Google, Sizden Nitelikli Dijital Pazarlama Bekler

Google, SEO olarak tanımlanan birçok işlemi reddeder. Backlink satın almak, zayıf içerikler yayınlamak ve bazı manipülatif işlemler size SEO sonucunu getirmez. Otomatik sosyal medya imlemeleri de etkili değildir. Google, işletmelerin modern ölçekte nitelikli pazarlama yapmasını ister. İşletmeler kurumsal değillerse dahi, bu yönde çaba sarf ettiklerini sisteme göstermeleri halinde rakipleri üzerinde ezici bir üstünlük kurabilirler.

Bizim SEO olarak ele aldığımız işlemler tam olarak bu bahsettiğimiz dijital pazarlama uygulamalarıdır. Müşterilerimize ucuz SEO değil, yaptıkları harcamanın çok üzerinde dönüşüm ve marka bilinirliği elde edecekleri çözümleri sunarız. Zaten doğru olan da tam olarak budur. Bu bilgilerin doğruluğunu, Google tarafından web yöneticilerine sunulan dokümanlardan doğrulayabilmeniz mümkündür.

SEO ihtiyacı olan ve bu konuda arayış içerisinde olanların, SEO konusunu çok iyi anlamalarını ve yanlış hamleler yapmamalarını öneririz. Bu, hem bizim sektörümüz olan Dijital Pazarlama ve SEO sektörünü yaralamakta hem de kendilerine zaman ve para kaybına neden olmaktadır. Süreçleri size detaylı biçimde anlatan ve yaptıklarının arkasında duran dijital pazarlama ajansları ile çalışmanız, başarılı sonuçlar elde etmeniz için uygun yol olarak tanımlanabilir.

 

İletişim

Adres: Çınarlı Mah, Ozan Abay Cd. NO: 10 D:222, 35170 Konak/İzmir

Mail: [email protected]

Telefon: +90 532 290 35 45