Zonguldak'ta, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yılbaşından beri SIM kartsız telefonla 2 bin 376 asılsız çağrı bırakan kişinin kimliği belirlenemedi. Aramanın yapıldığı köye giden jandarma ekiplerinin ikazlarıyla çağrılar sonlandı.
Zonguldak’ta 112 Acil Çağrı Merkezi, yılbaşından bu yana 337 bin 717 çağrıya yanıt verdi. Bu çağrılardan 2 bin 376'sı, SIM kartsız telefonla arayanın ses vermediği 'sessiz çağrı' ile oldu. Çağrı merkezi personelinin ihbarıyla harekete geçen jandarma ve polis ekipleri, aramaların Beycuma beldesine bağlı Karapınar köyünden geldiğini belirledi. Aramaları yapanın kimliği tespit edilemezken, köye jandarma ekipleri gönderildi.
Müdür Cemal Kar, jandarmanın köyde yaptığı uyarıların ardından aramanın şimdilik sonlandırıldığını belirtti. Ayrıca yıl içinde asılsız ihbar, fatura sorma, elektrik, su, doğal gaz firmalarını ilgilendiren konular, sürekli 'sessiz çağrı' bırakma ve argolu konuşmalar gibi acil olmayan durumlar için arayan 12 kişiye, 6 bin 732 TL ceza uygulandı.
112 Acil Çağrı Merkezi'nin 24 saat hizmet verdiğini dile getiren Cemal Kar, "Vatandaşlarımızın sadece acil durumlarda aramasını rica ediyoruz. Acil olmayan aramalarımız şu an için yüzde 66 seviyelerinde. Bu seviye biraz yüksek. Bu seviyenin daha da düşmesi için okullarda tanıtım faaliyetleri yapıyoruz. Yayınlarımızla da halkımızı da bilgilendiriyoruz. Bunun dışında acil olmayan durumlarda arayan vatandaşlarımızı SMS veya arama ile ikaz ediyoruz. İkazlarımıza cevap vermeyenlere de 561 TL para cezası uyguluyoruz. Daha da ısrar ederlerse adli işlem yapmak zorunda kalıyoruz maalesef" dedi.