Spor sitesi Goal.com neden kapatıldı?

Spor sitesi Goal.com neden kapatıldı?

* Füsun Sarp Nebil

Mart başında Şanlıurfa’dan gelen ve TİB tarafından 1 Nisan Cuma günü uygulanmaya başlanan bir mahkeme kararı oldukça şaşırtıcı. Mahkeme kararına göre, Goal.com isimli 39 ülkede yayın yapan spor sitesinin engellendiği görülüyor. İlgili kararda 30 bahis sitesi var. Ancak Türkiye’de editoryal içeriği Maçkolik grubu tarafından sağlanan Goal.com bir bahis sitesi olmadığı halde aynı kapsamda değerlendirilmiş.

İlginç olan ise, kararı veren hâkimin spor hukukçusu olması. 15 yıla yakın avukatlık yapan ve spor hukuku konusunda eğitimler ve konferanslar da vermiş hâkim, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Spor Genel Müdürlüğü’nde hukuk müşavirliği yaptıktan sonra 2015 yılında savcı olarak atanmış, 1 aylık savcılık dönemi sonrasında ise Şanlıurfa Sulh Ceza Hakimliği’ne atanmış. Yani konunun uzmanı olan, bahis sitesi ile spor içerik sitesini her şekilde ayırabilecek bir hukukçu. Goal.com’un erişime engellenmesi kararı için yapılan itiraza ise, aynı hakimin 3 gün bekledikten sonra gerekçe bile göstermeden red kararı verdiği, bunun üzerine başvurulan üst mahkemeden de yine red kararı çıktığı belirtiliyor.

Goal.com için yapılan başvuruya ise, aynı hakimin gerekçe bile vermeden red kararı verdiği, bunun üzerine başvurulan üst mahkemeden de yine red kararı çıktığı belirtiliyor.

Futbolseverlerin 1 Nisan 2016 Cuma gününden bu yana erişemediği Goal.com, dijital spor içeriği sağlayıcısı Perform’a bağlı Maçkolik A.Ş. çatısı altında ve tamamen yasal olarak faaliyet gösteriyor. Hiçbir yasa dışı bahis içeriğinin yer almadığı sitede sadece futbolla ilgili haberler, videolar ve bilgilendirici içerikler bulunuyor. Uluslararası tanınırlığı olan birçok markayla küresel anlaşmaları olan Goal.com, aynı zamanda Avrupa futbolunu yöneten UEFA ile de ortak işlere imza atıyor. Dünyanın dört bir yanından Goal muhabirleri, Türkiye dahil birçok ülkede maçlara akredite olabiliyor.

Goal.com’un sahibi Perform bir süre önce, ilk olarak Bayern Münih’le yaptığı anlaşmanın bir benzerini Türkiye’de imzalamış ve Goal.com’u da kapsayan bir anlaşmayla, Galatasaray’ın resmi dijital medya ve içerik sponsoru olmuştu. Ayrıca geçtiğimiz iki buçuk yıllık süreç içerisinde, dünyaca ünlü spor istatistik devi Opta başta olmak üzere Perform’a ait farklı markalar Türkiye’de faaliyet göstermeye başlamıştı.

İşin diğer bir üzücü yanı, yabancı şirket ve yatırımcıların Türkiye’de internete yatırım yapmaktan çekindikleri bir dönemde bu engelleme kararının meydana gelmesi.

2012 yılının Haziran ayında, Mackolik.com, Sahadan.com gibi spor platformlarını içeren Maçkolik İnternet Hizmetleri Ticaret A.Ş.’nin yüzde 51 hissesini 40,8 milyon TL karşılığında satın alan Perform, yapılan anlaşma gereği, kalan yüzde 49’luk hisseyi de Aralık 2015 değerlemesiyle satın alım işlemini tamamlamak üzereydi.

Kısacası Perform’un son yıllarda ülkemize yaptığı yatırım, yüz milyonlarca liraya denk geliyor. Bu tip sorgusuz sualsiz erişim engelleme kararları, ne yazık ki, Türkiye’de internet sektörünün önünde büyük bir engel oluşturmaya devam ediyor.

* Bu yazı Journo'da yayımlanmıştır.