TED'den, "öğrenciler sınavla değil, ders başarısına göre üniversiteye yerleştirilsin" önerisi

TED'den, "öğrenciler sınavla değil, ders başarısına göre üniversiteye yerleştirilsin" önerisi

Türk Eğitim Derneği (TED), üniversite sınav sistemi ve lise eğitimine ilişkin bir rapor hazırladı. Raporda, 12. sınıfın üniversiteye hazırlık yılı olarak yapılandırılması, öğrencilerin sınavla değil yeterlilik düzeyi, ders başarısı gibi kriterlerle üniversiteye yerleştirilmeleri önerildi. 

Türk Eğitim Derneği, kademe geçiş sınavlarının öğrenciler, öğretmenler ve aileler üzerindeki olumsuz etkisine dikkat çeken bir rapor hazırladı. 

NTV’den Öykü Tüccar’ın haberine göre,  ''Sınavların Gölgesinde Eğitim Sistemi'' raporunda ''12. sınıf üniversiteye hazırlık yılı olsun. Üniversiteye girişte ezbere dayalı sınav sistemleri kaldırılsın'' önerileri yer aldı.

 Rapora göre, okul dışında özel ders, kurs ve testlere bağımlılık ortadan kaldırılmalı, ortaöğretim yeniden yapılandırılmalı. 

Üniversite okumadan liseden sonra istihdama katılacaklara, 11. sınıfın sonunda “standart lise diploması” verilmesi, bu öğrencilerin sınava girmeden meslek yüksekokullarına, ön lisans programlarına ve açıköğretim programlarına kayıt olabilmesi, üniversite eğitimi almak isteyenlerinse 12. sınıfta üniversiteye hazırlık eğitimleri alması öneriler arasında. 

Rapora göre, öğrencilerin üniversiteye geçişinde hazır bulunuşluk ve yeterlilik düzeylerine bakılmalı. 

Öğrencilerin, aldıkları dersler ve derslerdeki başarıları gibi kriterler gözetilerek üniversiteye yerleştirilmeleri önerildi.