TL değer kaybettikçe fiyat etiketleri değişiyor; lüks markaların İstanbul mağazalarının önünde petro-dolar kuyrukları oluşuyor

TL değer kaybettikçe fiyat etiketleri değişiyor; lüks markaların İstanbul mağazalarının önünde petro-dolar kuyrukları oluşuyor

Türkiye’nin içinde bulunduğu ‘kur krizi’, lüks markaların ülkedeki mağazalarında da karşılık bulmaya başladı. TL karşısında yalnızca geçtiğimiz ay içinde yüzde 45’e yakın değer kazanan dolar, ithal mal satan mağazaları da fiyat etiketi değiştirmeye zorluyor. 

Haftanın ilk günü, Türkiye'de saatler gece 22:00'yi gösterirken Asya piyasalarının açılmasıyla birlikte Türk Lirası'ndaki değer kaybının devam ettiği bir kez daha belli olurken; petrol üzerinden para kazanan ülkelerden Türkiye'ye gelen turistlerin lüks mağazaların önünde oluşturduğu sıralara dair görüntüler sosyal medyaya düştü.

Pazar gecesi İstanbul'daki bir alışveriş merkezindeki mağazasının önünde oluşan sıra ile gündeme gelen Louis Vuitton’ın Nişantaşı’ndaki mağazası önünde de bu sabah (13 Ağustos 2018) sıra vardı. 

‘’Her şey alışveriştir…’’

Çoğunluğu turist olan sıradakiler, TL üzerinden satış yapan mağazadan -para biriminin değer kaybetmesini fırsat bilerek- alışveriş yapmak için gelmişti. Mağazaya belli aralıklarla müşteri alınıyordu. Bu yüzden de oluşan kuyruk gittikçe uzuyordu. Mağazanın kapısı kilitliydi ve kapıda bir çalışan bekliyordu. 

Kur krizi karşısında markanın ya da mağazanın takınacağı tavrı ve fiyat politikalarındaki değişimi sormak için mağazanın kapısına ulaştığımda, kapıda bekleyen çalışan beni içeri aldı; ancak mağazada ‘konuşabileceğim hiç kimse olmadığını’ belirtmek dışında hiçbir bilgi vermeye yeltenmedi. 

Markanın İstanbul’daki dört şubesine de bilgi almak için telefon ettim fakat hiçbir yerden cevap alamadım, telefonlarını açmadılar. 

Sıra bekleyen bir İranlı turist, tatil için İstanbul’da olduğunu ve 10 gün sonra ülkesine geri döneceğini söyledi. ‘’Bu sırada TL’deki değer kaybını bir ‘fırsat’ olarak görüp alışveriş mi yapacaksınız’’ diye sorduğumdaysa gülerek onayladı beni. 

Turist, önündeki 10 günde de alışverişe devam edeceğini belirttikten sonra ekledi: ‘’Her şey alışveriştir…’’ 

Durum, yalnızca Louis Vuitton gibi ‘ultra lüks’ markalar için de böyle değil.