Devlet televizyonu TRT, bandrol ücretlerinin arttırılmasını döviz kurundaki yükseliş ve enflasyon artışına bağladı. CHP Milletvekili Atilla Sertel’in, “Kasanız dolu, niye bandrol ücretlerine zam yapılıyor?” sorusuna verilen yanıtta, "Döviz kurları ile enflasyondaki artışa bağlı olarak, personel ve diğer maliyetlerde büyük artışlar yaşanmıştır" denildi.
Birgün'de yer alan habere göre, TRT’nin gelirlerinin önemli bir bölümünü oluşturan ve cep telefonu, akıllı saat, bilgisayar ve tablet gibi ürünlerin satışından elde edilen bandrol ücretleri yıllar içinde giderek zamlandı. Bandrol ücretlerine Mayıs’ta yapılan zammın ardından cep telefonlarında oran yüzde 10’dan yüzde 12’ye, akıllı saatler yüzde 8’den 14’e, bilgisayar ve tabletlerde ise yüzde 2’den yüzde 4’e çıkartıldı. Elektrik faturalarından TRT payının kaldırılmasının ardından kurumun gelir kaybının telafisi için artırıldığı bildirilen bandrol ücretlerine yönelik TRT yönetiminden açıklama geldi.CHP’li Atilla Sertel TRT yöneticilerine, “Kasanızda toplam 2,8 milyar TL para var. Kurumun bu kadar parası varken neden hala vatandaşın bandrol ücretlerine zam yapılıyor?” diye sordu. TRT yönetimi şu cevabı verdi:
"Yayıncılık faaliyetlerinin sürdürülebilmesi, alanındaki değişim ve yeniliklere ayak uydurabilmesi için gerekli yatırımlar ve işletme maliyetleri nedeniyle kaynak ihtiyacı ile karşı karşıya kalınmaktadır. Kamu yayıncılarının en temel özelliği kamu fonlarından yararlanmasıdır. Döviz kurları ile enflasyondaki artışa bağlı olarak, personel ve diğer maliyetlerde büyük artışlar yaşanmıştır. Hizmetin sürekliliği açısından kurumun düzenli ve öngörülebilir gelire ihtiyacı olduğundan bandrol oranlarında yasanın verdiği yetki doğrultusunda artışa gidilmiştir.”