Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) tarafından bu yıl 23.'sü düzenlenen 'Değere Değer' temalı ve iki gün süren Araştırma Zirvesi, alanında uzman konuşmalar ile tamamlandı.
10-11 Mart tarihlerinde düzenlenen 23. Araştırma Zirvesi; reklam, araştırma, medya, pazarlama, marka, akademi ve iletişim dünyasının profesyonellerini bir araya getirdi. Bu yıl konuşmaları “Değere Değer” temasıyla sunan zirvede, üretilen veriyi sosyal ve ticari faydaya dönüştüren pazarlama araştırmalarını ve onların yaratıcı öyküleri anlatıldı.
Dr. Fatoş Karahasan’ın moderatörlüğünü yaptığı 23. Araştırma Zirvesi’nde ilk gün açılış konuşmasını yapan TÜAD Yönetim Kurulu Başkanı Doç. Dr. Yener Girişken; “TÜAD Yönetim Kurulu olarak bu yıl sektör paydaşlarıyla birlikte üyelerimizin istek ve beklentilerinin neler olduğunu öğrenmek amacıyla bir araştırma ile yola çıktıklarını” açıklayarak açılış konuşmasına başladı.
Girişken sözlerine şöyle devam etti:
“Araştırma bilimsel bir disiplin ve aynı zamanda ticari yönü olan da bir iş alanı. Araştırma sektörünün gelişimi, yükselmesi için bilim ve ticaretin aynı anda kanat çırpması gerekmektedir. Bu iş birliğini daha da geliştirmek amacıyla 23. Araştırma Zirvesi’ne bu yıl bilim insanlarının daha fazla katılım göstermesini sağladık. 21.yüzyılın değişen dinamiklerini dikkate alarak geleceğe daha iyi bir projeksiyon tutabilmek ve insanı daha iyi anlayabilmek için pazarlama stratejileri, inovasyon, sosyal psikoloji, evrimsel biyolojiyi her zamankinden daha fazla odağımıza almalıyız.”
23'üncüsü düzenlenen Araştırma Zirvesi’ndeki ilk günün konukları şöyle:
Nihan Şahan Eren (Unilever – Tüketici ve Pazar Araştırmaları Direktörü (Kuzey Afrika, Orta Doğu, Türkiye, Rusya ve Kafkasya Bölgesi)
Eda Ocak (ThinkNeuro – Partner &Strateji Direktörü)
Dr. Halil İbrahim Zeytin (Akademetre Research – Kurucu)
Kutay Kartlıoğlu (CarrefourSA – Genel Müdür)
Özlem Badak Orak (The Coca Cola Company – Türkiye, Kafkaslar, Orta Asya İçgörü Direktörü)
Didem Şekerel Erdoğan (Nielsen Türkiye Genel Müdürü & Perakende Grup Başkan Yardımcısı (Doğu Avrupa, Rusya, Orta Doğu ve Afrika)
Filiz Öztürk (Nielsen – Tüketici Araştırmaları Direktörü, FMCG, Shopper, Retailer)
Zeynep Yalım Uzun (Arçelik – Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı)
Ennio Armato (IFF Uluslararası Saha Araştırmaları Enstitüsü, İtalya), Alessandro Imborgia (IFF Uluslararası Saha Araştırmaları Enstitüsü, İtalya)
Ümit Aktaş (Bayer – İş Zekası Müdürü)
Can Kablan (Twentify- Araştırma Müdürü)
Alegra Benardete (Transformal Nefes Kıdemli Eğitmeni & Alegria Parfüm Kurucusu)
Ahmet Yaman (Turkcell – Pazarlama İletişimi Direktörü)
Nihan Şahan Eren (Unilever – Tüketici ve Pazar Araştırmaları Direktörü (Kuzey Afrika, Orta Doğu, Türkiye, Rusya ve Kafkasya Bölgesi)
Pelin Halaçoğlu Arnau (Ipsos – Müşteri Hizmetleri Direktörü)
Jon Puleston (Kantar Profilleri Bölümü – Başkan Yardımcısı)
Zirvenin ikinci günün diğer konuşmacılar ise şöyle:
Oana Popa Rengle (Anamnesis – Kurucu)
Serhat Akkılıç (HAVAS Türkiye-Kreatif Grup CEO)
Sera Çamaş (Köy Okullarına Müzik Projesi Kurucusu)
Atlas Sarrafoğlu (İklim Aktivisti)
Emre Fidangül (Sınıf Öğretmeni)
Eylül Bayraktar (9.Sınıf Öğrencisi)
Aysun Zaman (Migros- Hızlı Tüketim Ürünleri Pazarlama Direktörü / Lead Network Türkiye Başkanı)
Didem Şekerel Erdoğan (Nielsen Türkiye Genel Müdürü & Perakende Grup Başkan Yardımcısı (Doğu Avrupa, Rusya, Orta Doğu ve Afrika)
Özlem Süer (Tasarım)
Zeynep Yeğenağa (Yiyecek ve İçecek Endüstrisi Inovasyon Ortağı, Müşteri Deneyimi ve ARGE Danışmanı)
Hilmi Aydın (Google Türkiye-FMCG ve Otomotiv Sektör Lideri Mehmet Genç Rotasız Seyyah
Esra Şengülen Ünsür (Artı İletişim Yönetimi – Yönetici Ortak)
Ali Taylan Bilik (Artı İletişim Yönetimi – Yönetici Ortak)
Murat Yetkin (Gazeteci, yazar)
Burak Karabacak (COZA – Kurucu)
Ayşe Bengi Özçelik (İstanbul Bilgi Üniversitesi Dr. Öğretim Üyesi)
Prof. Dr. Şebnem Burnaz (İTÜ Öğretim Üyesi)
Beria Arifoğlu (Nielsen-Müşteri Çözüm Ortağı, Kalitatif Tüketici Araştırmaları)
Gözde Şencan (Nielsen-Kıdemli araştırma Müdürü, Tüketici Araştırmaları)
Ebru Ceylan (Sanatçı)
Kaan Sekban (Komedyen, Yazar)