Yerli tüketicinin alışveriş adedinde salgın öncesinin gerisinde kalması, turistlerin ise kur avantajının da etkisiyle harcama rekorları kırması, markaların yönünü yabancılara çevirmesine yol açtı. Kimi bölgede satışlar içinde payı yüzde 50’yi aşan turist alışverişinin yılın tüm aylarına yayılması için çalışma başlatıldı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel’in verdiği bilgilere, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye tanıtım filmlerinde alışverişi de ön plana çıkaracak.
TÜİK verilerine göre geçen yılın son çeyreğinden itibaren kurda yaşanan artış, Türkiye’nin alışveriş için avantajlı hale gelmesine yol açtı. Gelişmelerin etkisi ile bu yılın ilk yarısında 1 milyon 177 bin yabancı alışveriş için Türkiye’yi tercih etti ve söz konusu rakam 6 aylık bazda tüm zamanların rekoru olarak kayda geçti. Bu yıl söz konusu rakamın 3 milyona yaklaşması bekleniyor.
"Türkiye’ye gelen turistlerin geliş amaçlarını en önemli sebeplerinden bir tanesi artık alışveriş oldu” diyen BMD Başkanı Öncel "Satışlarda adetsel bir düşüş var ancak cirosal anlamda fiyat artışlarının etkisiyle artış sürüyor. Bunun da önemli bir kısmını yine turistler sağlıyor. Turizmin ciroları taşıma oranı çok yüksek. Dolayısıyla turizmi canlı tutmamız gerekiyor." dedi.
Dünya gazetesinden Yener Karadeniz'in haberine göre Turist harcaması denince ilk akla gelen lokasyonlardan biri de 550 yıllık tarihi olan Kapalıçarşı. Günlük 140 bini aşkın ziyaretçinin giriş çıkış yaptığı çarşıdaki durumu değerlendiren Kapalıçarşı Esnaf Derneği Başkanı Hasan Fırat, “Şu an turist sayısında çok fazla artı var.Salgın döneminde aylarca kapalı kalmıştı işletmeler. O dönem borçluluk oranları yükselmişti. Şimdi o borçlar turistlerin de etkisi ile kapandı. Esnaf artıya geçti. Umuyoruz ki yılın genelinde de turist artışı bu şekilde devam eder” diye konuştu.