'VW'de skandalın faturası işçiye mi kesilecek?'

'VW'de skandalın faturası işçiye mi kesilecek?'

Volkswagen CEO'su Matthias Müller çalışanlarıyla bir toplantı yaptı ve emisyon skandalının firmaya yükünün ağır olacağına dair personelini uyardı. Neue Osnabrücker Zeitung'un bu toplantıyla ilgili yorumu şu şekilde:"Volkswagen'da ağır bir hava var. Çalışanların çoğu, bir grup menajer ve teknikerin işlediği suçun ceremesini çekmekten haklı olarak korkuyor. Bu skandalın ucu hâlâ açık. Eğer milyarlarca euro ve yüzbinlerce müşterinin güveni kaybedilecek olursa bunu nihayetinde birilerinin ödemesi gerekecek. Bu da şimdiye kadar mutlak güvenceli işlerin kaybedilmesi tehlikesinden başka bir anlama gelmiyor. Skandalın üstesinden gelebilmek için yoğun bir tasarrufa gidilmesi dolayısıyla ücretlerin hissedilir derecede düşürülmesi tehdidi de var. Şirketin yeni şefi Müller'in gerçekçi, açık ve dürüst bir biçimde işçiye gitmesi haneye olumlu bir not olarak düşülebilir. Şirketin uzun yıllardır çalışanı olması sebebiyle taraflı ve ürkek davranacağına dair emareler şimdiye kadar görülmedi."Hannover'de yayımlanan Neue Presse gazetesinin konuyla ilgili yorumunda şu satırları okuyoruz:"Volkswagen yeni CEO'su Wolfsburglu şirketin yönetimini olabilecek en elverişsiz zamanda üstlendi. Dizel motorlu araçlarda emisyon gazlarında yapılan manipülasyon nedeniyle otomobil üreticisinin itibarı ağır hasar gördü Bununla birlikte skandalın en sonunda şirkete maliyetinin ne olacağı tamamen belirsiz. Ödenecek cezalar, donanımda yapılacak değişiklikler, ciro düşüşü… Tüm bunların toplamı iki haneli milyarlık bir meblağı bulabilir. Müller sinmek yerine ileriye doğru kaçıyor ve personelini zor zamanlara hazırlıyor. Ama bu krizi Volkswagen çalışanlarının sırtına yüklememe isteği içinde olduğunu da beyan ediyor. Personele bu işaretin verilmesi zorunlu. Zira çalışanların desteği ve güveni olmadan kimse bu dev şirketi yeniden yoluna sokamaz."Ulm'de yayımlanan Südwest Presse de Volkswagen'ın bir yenilenmeye gitmesi gerektiğini vurguluyor, yorumunda:"Volkswagen'da birçok değişikliğe ihtiyaç var. Düzeltmeler arasında bağımsız bir işletme temsilciliği ve denetleme kurulu oluşturulması önemli. Bu nedenle eski mali yönetici Hans Dieter Pötsch'ün en üst denetçi yapılması ve Porsche şefi Matthias Müller'in Volkswagen'ın tepesine getirilmesi kötü işaretler. Her ikisi de şirkette yetişmiş şahıslar. Volkswagen'ın kenarda olanlara daha fazla alan sağlaması gerek ki yeni bir şirket kültürü ortaya çıkabilsin. Kadınların nihayet tepe yönetim katına taşınması lazım. Volkswagen'ın kendini bir parça yenilemesi ve ailelerin iktidarını sınırlandırması zorunlu. Şirketi, Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi yapan şeyin ne olduğu hatırlanmalı: Kalite."Basın turumuzu Esslinger Zeitung'un konuyla ilgili yorumu ile noktalıyoruz:"Volkswagen'ın değeri ne kadar eder? Milyon kez yapılan hilenin şirkete ne büyüklükte bir maddi zarar getireceğini ve bunun şirketin bünyesine nasıl yansıyacağını kimse tahmin edemiyor. Halihazırda bunun için ayrılan 6,5 milyar euroluk meblağ yeterli olmayacak. Dünya çapında yaklaşık 600 bin çalışanın kendilerini kan, ter ve gözyaşı yıllarına hazırlaması gerekecek. Akıllı yatırımcı Volkswagen hisselerinden uzak duracak. Kağıtlar artık sadece kumarbazlar ve fazla parası olup da kaybetmekten çekinmeyen insanlar için. Aynı şekilde kumarhaneye de gidip rulet oynayabilirler. Orada kazanma şansları bundan daha az olmaz."