Bunda yurttaşın alım gücündeki azalmanın etkili olduğunu söyleyen Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkan Yardımcısı Selçuk Boynueğri, “Yurttaş TL’deki değer kaybı sonrası ekonomik tatil arayışını artırdı. Ya konaklamanın TL cinsinden olduğu Kuzey Ege ve Güney Marmara’ya ya da kültür turlarına yöneldi” dedi. Boynueğri, şöyle devam etti: “Örneğin Gaziantep’teki gastronomi etkinliklerinin artması, acentelerin tanıtımlar yapması, bizim Göbeklitepe gibi yerleri dillendirmemiz, pahalılık olsa da iç turizmin hareketlenmesini sağladı. 2019 bu sayede verimli geçiyor.”
Bu nedenle yerli turistin Kuzey Ege’yi tercih ettiğini belirten Çelik, “Bölgemizde yerli turist bakımından daha fazla iş yaptık. Bunu acentelerin ağırladığı misafirlerin yanı sıra, ören yerlerine girişlerden ve artan feribot seferlerinden de anlıyoruz” diye konuştu.
TÜİK verilerine göre, 2018’in ilk 6 ayında Türkiye’ye gelen toplam turist sayısı 15 milyon 147 bin kişi iken, bu yılın aynı döneminde 19 milyon 406 bin kişiye yükseldi. Ancak 2018’in ilk yarısında 679.5 dolar olan ortalama kişi başı harcama tutarı, bu yılın ilk yarısında 660.3 dolara indi. 2018’in haziran ayında 638 dolar olan rakam da bu yılın aynı ayında 633 dolara geriledi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ilk 7 aylık verilerine göre, İstanbul’a gelen yabancı sayısı yüzde 13 artarak 8.4 milyona çıkarken, turist profili dikkat çekti. Kente, Güney Pasifik’teki 13 bin nüfuslu ada ülkesi Nauro’dan, Büyük Okyanus’ta 11 bin nüfuslu Tuvalu’dan da turist geldi. Ayrıca Tonga, Samoa, Nauru, Antigua-Barbuda, Malavi, Cape Verde gibi ülkelerden de gelenler oldu.
Yerli turist bu yıl daha çok Çanakkale’de Asos, Gökçeada ve Bozcaada’yı, Balıkesir’de ise Ayvalık gibi yerleri tercih etti.