Üniversitelerde uzaktan eğitim kararı, bazı üniversitelerde senato üyelerinin tepkisine neden oldu. Hacettepe Üniversitesi’nde “hibrit” eğitim talebinde bulunan senato üyeleri ile Rektör Prof. Dr. Mehmet Cahit Güran arasında WhatsApp grubunda tartışma yaşandığı iddia edildi. Bunun üzerine üniversitedeki eğitim süreci ile ilgili karar almak üzere senatonun bugün toplanmasına karar verildi.
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK), Kahramanmaraş merkezli iki depremin ardından üniversitelerde bugün başlayan ikinci dönemde derslerin uzaktan eğitimle yapılmasını kararlaştırdı. YÖK Başkanı Erol Özvar da yaptığı açıklamada üniversitelerin uzaktan eğitim kararına ilişkin kararı, nisanda yeniden değerlendireceklerini belirtti. YÖK’ün bu kararı, bazı üniversitelerde tepkiyle karşılandı. Teorik derslerin uzaktan eğitimle, uygulamalı derslerin ise yüz yüze yapılması şeklinde olarak tanımlanan hibrit eğitim modeline geçilmesi gerektiğini savunan bazı akademisyenler, YÖK’ün bu kararına tepki gösterdi. Edinilen bilgiye göre Hacettepe Üniversitesi Senatosu üyelerinin yer aldığı WhatsApp grubunda da bu karar tartışıldı.
Rektör Güran, YÖK’ün kararını desteklerken bazı senato üyeleri, bir an önce hibrit eğitime geçilmesi talebinde bulundu. Grupta, Rektör Güran ile bazı senato üyeleri arasında tartışma yaşandığı öğrenilirken, üniversitenin hibrit eğitimle ilgili bir karar alıp alamayacağına ilişkin değerlendirme yapmak üzere bugün senatonun toplanmasına karar verildi. Rektörlük yetkilileri, tartışma yaşandığı iddialarının gerçeği yansıtmadığını savunurken, “Bugün senato 16.00’da toplanacak. Daha sonra da üniversitenin bu konudaki kararı açıklanacak” dedi.
YÖK’ten dün yapılan açıklamada da uzaktan eğitim kararı ile ilgili, “2023 yılı nisan ayı başında yeniden gözden geçirilecek. Şartlar elverişli hale gelirse Yükseköğretim Kurulu kararlarıyla harmanlanmış (hibrit) öğretim usulleri de değerlendirmeye alınabilecek” denilmişti. “Derslerin teorik ve uygulamalı kısımları yüz yüze yapılabilir mi?” sorusu da şu ifadeler ile yanıtlanmıştı:
"Yükseköğretim sisteminde, laboratuvar, atölye, saha ve benzeri bazı dersler teori ve uygulama diye kendi içinde iki kısımdan oluşuyor. Teori ve uygulamanın toplamı dersin toplam kredisini oluşturuyor. Bu şekildeki derslerin teorik kısmı uzaktan öğretim yöntemi ile yapılacak. Derslere ait uygulama kısmı ise bu yılın nisan ayından sonraya bırakılacak. Uzaktan öğretimin nisan ayından sonra da devam etmesi halinde bu şekildeki uygulamalar, yükseköğretim kurumunun yetkili kurullarının alacağı karar ile yaz döneminde yapılabileceği gibi bir sonraki eğitim ve öğretim dönemine de ertelenebilecek veya uygulamalı proje çalışmalarıyla tamamlanabilecek.”