Elon Musk, Twitter çalışanlarından %75'ini işten atacağını söylemişti. Yapıyor !!! Hem de kötü bir tarzda. Bu aynı zamanda, Google'un reklamını yaptığı "Silikon Vadisi İnsan Kaynakları" yaklaşımının geldiği son nokta!
İşgücünün yarısı olan 3.700 kadar kişinin işten çıkarılması planlanıyor. Reuters'ın verdiği habere bakılırsa, perşembe günü çalışanlara gönderilen e-postada "Twitter'ı sağlıklı bir yola sokma çabasıyla, cuma günü küresel iş gücümüzü azaltmak için zorlu bir süreçten geçeceğiz" denilerek, işten çıkarılacaklara cuma sabahı 9'da e-posta ile haber verileceğini belirtildi ve ofisler --sistemlerin ve müşterilerin güvenliği ileri sürülerek-- geçici olarak kapatıldı, çalışanların şirket içi haberleşmesi kesildi. Bazı personel, resmi işten çıkarılma bildirimi almadan önce iş e-postasına ve Slack kanallarına erişimlerini kaybettiklerini tweet'ledi.
Musk'ın şirkete yeni bir çalışma etiği yerleştirmek istediği belirtiliyor. Yüksek sayıda işten çıkarmaların nedeni buymuş. Twitter personelinden gelen tweet'lere göre, işten çıkarılanlar mühendislik, iletişim, ürün ve içerik bölümlerinde çalışanlar arasında. 3 gün önce Tesla'dan çoğunlukla Autopilot ekibinden yazılım mühendisleri olan 50 çalışanın Twitter’ı devraldığını kaydedilmişti.
Twitter'ın eski üst düzey yöneticisinin tweet'ine göre, Musk için öncelikli bir konu olan Twitter'ın algoritmaları nasıl kullandığına dair araştırmaya odaklanan bir ekip de işten atıldı.
Twitter çalışanları işten çıkarmalarla ilgili mesajlarını Twitter üzerinde #OneTeam hashtag'ini kullanarak dile getiriyor.
İşten atılanların sadece ABD'den olmadığı, tüm ülkeleri kapsadığı anlaşılıyor. Zaten uluslararası pazarlarda işten çıkarmalara yardımcı olması için danışmanlık firması KPMG'nin tutulduğu da kaydediliyor.
Perşembe günü şirketin Amerikan Federal ve Kaliforniya yasalarını ihlal ederek gerekli 60 günlük önceden bildirimde bulunmadan toplu işten çıkarmalar yürüttüğünü iddia eden çalışanları tarafından bir toplu dava açıldı.
Diğer yandan daha önceki yazılarımızda da belirtmiştik. Musk'ın "ifade özgürlüğü" konusundaki yaklaşımı reklam vereni korkutmuş gözüküyor. Kendisi bunu hızlıca anlayıp, satın almanın hemen arkasından "tabii ki cehenneme çevirmeyeceğiz" mealinden açıklama yapsa da, reklam verenin durduğu ve durum değerlendirmesi yaptığı anlaşılıyor.
Volkswagen bugün yaptığı açıklamada, Musk'ın devralınmasının ardından bir sonraki duyuruya kadar markalarının Twitter'da ücretli reklamları durduracağını söyledi. General Motors gibi başka firmaların benzer açıklamalar yaptığı kaydediliyor.
Musk ise reklamverenin bu yaklaşımından ötürü sivil haklar aktivistlerini suçladı ve şöyle dedi:
"Son derece berbat! Medeni hak grupları Amerika'da ifade özgürlüğünü yok etmeye çalışıyorlar." (dış güçler mi demek istedi :)
Diğer taraftan, Elon Musk devraldığından beri Twitter bir milyondan fazla kullanıcısını kaybetmiş olabilir. Twitter'da her gün 3,1 milyondan fazla hesabı ve bunların etkinliklerini analiz ederek gerçek olmayan davranışları izleyen Bot Sentinel firması, 27 Ekim ile 1 Kasım arasında yaklaşık 877.000 hesabın devre dışı bırakıldığına ve 497.000 hesabın daha askıya alındığına inanıyor. Bunun, normal sayının iki katından fazla olduğu kaydediliyor.
Bot Sentinel'in kurucusu Christopher Bouzy, “Hesaplarını devre dışı bırakan ve ayrıca Twitter hesaplarını askıya alan kişilerde bir artış gözlemledik” diyor. 27 Ekim'den 1 Kasım'a kadar Bot Sentinel, izlemekte oldukları 11.535 hesabın devre dışı bırakıldığını tespit etti; bu, hesabın kullanıcının kendisi tarafından kapatıldığı anlamına geliyor.
Ancak yanı sıra bu takip edilen hesaplardan 6.824 kişi askıya alındı; bu, Twitter'ın hareketsizlik, özgünlük veya site kurallarının ihlali nedeniyle proaktif olarak hesapları kaldırması anlamına geliyor. Musk'ın Twitter'ı satın almasından önceki hafta, yalnızca 5.958 hesap devre dışı bırakıldı veya askıya alındı, bu da satın alma işleminden sonraki günlerde hesap kayıplarında %208'lik bir artış olduğunu gösteriyor.
Bouzy, siteyi terk etmekle ilgili paylaşımlarda bulunan kişilerin anekdot niteliğindeki kanıtlarına işaret ederek, "Devre dışı bırakmalardaki artışın, Elon Musk'ın Twitter'ı satın almasına ve protesto amacıyla hesaplarını devre dışı bırakmaya karar vermesine kızan insanların bir sonucu olduğuna inanıyoruz" diyor.
Bir araştırma grubu olan Network Contagion Research Institute tarafından yapılan ayrı bir analiz , Musk'ın anlaşmayı tamamladığını açıklamasından sonraki 12 saat içinde Twitter'da N-kelimesi (yani ingilizce zenci) kullanımının neredeyse %500 arttığını gösteriyor. Eşzamanlı olarak, çeşitli aşağılayıcı "copypasta" örnekleri cezasız bir şekilde yayınlanmaya başlandı.
Nefret söylemindeki artış, şirketin güven ve güvenlik ekibinin çoğu için içerik denetleme araçlarına erişimi dondurduğu için doğru geliyor. Bloomberg'e göre gönderileri kaldırmalarını sağlayan araçlara şu anda yalnızca 15 kişinin erişimi var; genelde bu işi yüzlerce kişi yapıyordu.
Anlayacağınız, Musk'ın satın alımı, Twitter'ın sonu olacak gibi gözüküyor. Bunları zaten 3 gün daha detaylı incelemiştik.
Konuyu dalgaya alanlar da var; YouTube'da video yapan komedyen Matt Shaver, konuyu esprili bir video ile işledi. Bu videoyu aşağıda izleyebilirsiniz.