Orkid markasının Türkiye'deki kadın cinayetlerine global seviyede dikkat çekmeyi amaçlayan ve oldukça başarılı projesi 'Utanç Paketleri' sosyal medyanın en çok konuşulanları arasında. Pedlerin Anadolu'da bakkal ve küçük marketlerde tıpkı içki şişeleri gibi gazeteye sarılıp verilmesinden yola çıkan reklam, "utanılacak şey regl değil kadınların Türkiye'de yaşadıklarıdır" diyor. İngilizce ve Türkçe hazırlanan bu reklam üzerine yapılan yorumların bir kısmı reklamın Türkiye'yi kötü tanıtmasından şikayetçi… Gerçekler saklanınca Türkiye daha mı iyi oluyor? Gelen tepkiler üzerine marka bir de kibarlık yapıp özür açıklaması yaptı… Bunun yerine biz herkes adına Türkiye'deki bu gerçeğe dikkat çektiği için hem Orkid'e hem de P&G'ye teşekkür edelim, gerçekten çok iyi bir fikir ve uygulama olmuş. İzlemeyenler için video burada:
TIKLAYIN - Hijyenik ped firması: Utanılması gereken şey ped değil; şiddet, ayrımcılık ve eşitsizlik
Tam bir müzik dehası olan Ersen Kutluk'un düet olan yeni şarkısı "Durma Çek", başrolünde İstanbul'un olduğu bir kliple çıktı. Durma Çek ft. Pelin, tam sonbahar daralmaları ruhuna uygun bir şarkı ve "durma vur durma vur hadi gelişine" diyerek dile dolanıyor.
Pizza Hut Amerika'da "yuvarlak ve geri dönüştürülebilir" pizza kutularını denemeye başladı. Deneme başarılı olursa daha az atık oluşmasını sağlayan bu kutular diğer pizza zincirleri için de örnek olacak. Popüler markaların da artık daha duyarlı olması ne güzel!
Benzeri bir güzel haber de Starbucks tarafından açıklandı: Geri dönüştürülebilir kahve bardaklarının geliştirilmesi için kahve zinciri 10 milyon dolar yatırım yaptı. Kahve bardaklarının içi, kahvenin sıcaklığının korunması ve sızmayı önlemesi için plastikle kaplı ve bu da geri dönüştürülmesini önlüyor. Amerika'da az sayıda şubede çevreye duyarlı bardaklar kullanan zincirin bu adımı günlük kahve tüketimimizi düşününce çok güzel bir adım!
Mabelimiz yine süper bir kliple sevenlerini mutlu etti. Biraz Ümit Besen havası, biraz 90'ların kliplerine gönderme ve şahane kostümler, görüntülerle "Gözlerine" şarkısının klibi tekrar tekrar izlemelik olmuş ve şarkıya da çok uymuş!
Stephen King ünlü konağını yazarların kullanımına açıyor. King, "It" romanına ilham veren şehir Maine'deki ünlü kırmızı evi yazarlar için bir "yazma evi"ne dönüştürüyor. 2 seneye kadar açılması beklenen yazar evinde aynı anda 5 yazar konaklayabilecek. Bu arada yazarların yanında burs veren kurumlar da bu evde konaklama bursu verebilecekler. Hayallerimize yenisi eklendi!
Blu TV'nin özel içerikleri her gün daha güzel oluyor çünkü Yüzyüzeyken grubunun konser belgeseli de bu içeriklere dahil edildi. Orijinal içerik üreten dijital kanalların yerli müzsiyenleri desteklemesi ve müzikseverleri sevindirmesi şahane!